Gå til innhold

Hvor stor hodeomkrets på babyer som utvikler vannhode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fanken og Nn,iD, det fortjente dere ikke!! Håper de tar knekken på cysten for alltid. Satser på at stor sjarmøren blir en langhåret sjarmør denne gang:-) Lykke til på mandag.

Mvh."Stavanger-anonym"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og til deg HI; så bra at du/dere er på vei mot en ultralyd time (ad omveier vel og merke...,snodig måte å gjøre det på!, helse-Norge på sitt beste) Lykke til.

Mvh."Stavanger-anonym"

Skrevet

De ringte fra sykehuset i går og spurte om vi kunne komme i dag :-) Så nå har vi vært der. Alt var bra med lillegutt, han har bare stort hode :-) Så utrolig godt å høre. Jeg ble helt skjelven da vi gikk ut derfra, og deretter fullstendig istapp på hendene. Var vel en del spenning og engstelse som forsvant ut av kroppen!!!

Og til deg NniD - takk for at du bryr deg og lykke til videre. vi har ei jente selv som har vært gjenom to narkoser og forventer i alle fall en til... Er ikke noe festelig når de små må under kniven, det gjør vondt langt inn i hjarterota og påviker oss foreldre både psykisk og fysisk. Godt når de er små og ikke skjønner så mye av det selv. Og glemmer fort. Og er veldig tilpasningsdyktige og innfinner seg fort med situasjon etter operasjon. Håper virkelig det ordner seg for dere. Gi gjerne en tilbakemelding etter operasjon, for kommer til å tenke på dere. Selv om vi ikke hvem hverandre er...

Lykke til i Stavanger også!

HI

Skrevet

hallo. sitter her å venter på at timene skal gå. skal være på riksen kl 4 idag.(skjer ikke noe før i morgen tidlig)

Dette blir narkose nr4 for nurket. Ikke den jeg er mest bekymret for. Men selve oprasjonen. Det at de skal finne noe mer under inngrepet. Det er mitt største mareritt. Altså se noe der de ikke så på bildene.

HI:

Du aner ikke hvor glad jeg er for å høre det. Har krysset alt jeg har for dere. Men tydeligvis ikke nok for nurket mitt da;)

Kos deg masse med barna dine nå. Det har du fortjent.....

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei Nn,iD og lillemann:-)

Hvordan går det med mor og barn? Håper operasjonen til nurket gikk bra.

Tenker på dere, og er ofte her inne og sjekker om det er "oppdateringer"

Anyways, håper og antar at ingen nyheter er gode nyheter:-)

Mvh. Stavanger-anonym

Skrevet

hehe. å nei du. Vi har nok operert igjen. skriver mer senere. våken gutt

Skrevet

Im baaack! hehe

Er vel ikke så mye mer å si. Men, den forrige oprasjonen holdt ikke mål. De regnet vel egentlig med at den ikke skulle det heller. Men ville la tvilen komme nurket til gode. Men den gang ei. Systen hadde vokst og den shunten han hadde gjorde ikke jobben. Dobbel uflaks.

Så nå har han to shunter. Og HO på 51,7cm!! Så nå får det være bra.

Alt bra med dere andre fortsatt??

Hilsen mmeg, og riksens nye "maskot"

• 3 uker senere...
Skrevet

hallo. vet ikke om det er noen som leser her fortsatt.

Men gledens dag. hehe. ho nede til 51 blank!! altså ned 7mm

MR til uka uke 32. MEGET spent

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig og følger litt med på denne siden selv om min er friskmeldt.

Så bra at det går riktig vei for dere!!!!! Håper MR også viser at dere er på riktig vei!! Lykke til!!

Hilsen HI som ikker er anomyn lenger

Skrevet

hei. så bra snartnr3 ingenting som er bedre enn det.

Bare gleden her også. MR viser fremgang. og siste måling var uendret.

Og utviklingen motorisk så vel som sosialt går i en rasende fart.

Det lille han måtte ha hengt etter er tatt igjen nå.

Happy happy......

• 4 uker senere...
Skrevet

Så godt å lese at ting går riktige veien:-)

Jeg har følt litt på de samme bekymringene som deg siden jeg har en datter med hydrocephalus.

Tenkte bare nevne for deg og andre som ønsker info/kontakt med andre med hydrocephalus/pårørende, at det finnes en gruppe på Nettby.no og en på Facebook (Hydrocephalus Scandinavia)

• 4 uker senere...
Skrevet

Ryggmargsbrokk-og hydrocephalusforeningen sine nettsider har også mye bra info (spørsmål + svar fra nevrokirurger).

Et annet nettforum; Foreldrehjelpen.com/forum

Hilsen hydrocephalus-mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...