Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har erfaring med bæresjal? Vi brukte babybjørn en del men den kan jo ikke brukes før babyen er 3 mnd hvis jeg ikke husker feil, og så er vel ikke fysioterapeutene spesielt glad i bærestillingen. Ser veldig koselig ut å bære den nyfødte på magen.....:)

Jeg har ikke peiling, men har funnet noen som heter Moby Wrap. de ser i hvertfall veldig ok ut. Elastisk materiale og ganske lett å knytte fast. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Her i gården brukte vi kun babybjørn med førsten. Har derimot hørt at mange er fornøyde med bæresjal. Jeg ville om du kan låne først av noen som har ett eller prøve det i butikken. På den måten se om du tror du kommer til å bruke det masse. De er jo så dyre de sjalene.

• 3 uker senere...
Skrevet

Tja.. som det meste spørs det når og hvor du tenker å bruke dette..jeg fikk sjal, moby wrap,men har kun prøvd den etpar ganger, aldri brukt den.. fordi jeg ikke helt sjønner poenget med å bære bare for å bære- gutten sov godt i kurven sin og skrek lite- så hadde ikke behov for å bære syns jeg (han er 3 mnd nå). Bæring betyr mere kroppskontakt og er helt sikkert bra men likevel..

Men kan tenke meg det er supert om ungen skriker mye- kolikkbarn kanskje... Utendørs var det vinter og upraktisk å ha knyttinger og mye klær og styr..vel..

Men skal du kjøpe sjal er Moby Wrap bra, ungen sitter/ligger bra i den, og bruker du den endel blir du helt sikkert fortrolig med knytinga etterhvert. Bruker du den lite tenker jeg du syns knytinga blir for mye styr, det er iallefall noe av grunnen til at jeg ikke gadd styre med den de få gangene jeg KUNNE ha brukt den litt.

Vi valgte mandusa bæresele, siden vi kommer til å bære endel utendørs fremover. Vi har testet den noen ganger og poden trives der, både våken og under søvn.. Vel.. det var nå mine tanker omkring dette :) Lykke til med baby og bæring :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har ikke brukt bæresjal, men har brukt lommeslynge fra lillebror var nyfødt. Det er supert til småbæring, på butikken, når du skal lage middag og minstemann ikke vil ligge alene osv. Vi har brukt vår masse. Til lengre bæring anbefaler jeg en bæresele som bærer på begge skuldre. Vi har en mei-tai og en Beco Butterfly II. Begge er gode å bære i, mei-taien er nok best, men Beco'en er lettere å få til ryggbæring når jeg er alene synes jeg. Manduca som noen andre nevner her også skal være super :). Vil vel i utgangspunktet anbefale de flerste andre bæreseler enn babybjørn, jeg :).

Skrevet

Jeg brukte meitai på lillejenta fra hun var ganske liten. Hun var ganske urolig og sutrete men roa seg veldig fint der. Veldig praktisk om du har en sutrete baby og må moppe gulvet :-) Har nå gått over til ergo-selen. Den er mer praktisk siden den har spenner i stedet for knyting, men kan bare brukes fra ca 4mnd.

Sjekk syvsjal.no. De har litt forskjellig utvalg av både sjal og bæreseler.

Skrevet

Takk for tips! Nå har jeg også fått litt hjelp og tips av erfarne sjalbrukere på en annen kant. De fleste anbefalte en type elastiske bæresjal som heter Sino (fås hos Lotusbarn, finner ingen andre). Det er tynt og dermed ikke så varmt eller "plasskrevende". Er også enig i at man ikke må skape et bærebehov hos babyen men ser for meg at det er supert når man skal handle, hente førstemann i barnehagen uten å trenge dobbeltvogn etc. Min første hatet å ligge i vogna når han var våken. Gikk mange turer med hylende bebbis i vogna før jeg etter hvert tok i bruk Babybjørnen med stort hell. Sinoen er visstnok så tynn at man kan gå med den i tilfelle man plutselig må putte babyen oppi. Så,- når bare lotusbarn får inn nye farger blir den bestilt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...