Ettervinterkommervår Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 ...noen som vet om andre alternativer? Er det pga bleiene vi er nødt til å ha de forresten? Hvor lenge etter fødselen er det vanlig å måtte bruke bind? Og er det bleier eller bind vi må bruke?
mamazon <3<3<3 Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Det er ikke påbudt å bruke sykehusets nettingtruser, det er bare å ta med sine egne (men de bør være store). Men de fleste blør temmelig mye de første dagene, og da holder det rett og slett ikke med vanlige truser og bind - det blir for trangt, og må dessuten skiftes hele tiden. Sykehuset har gigantbind for anledningen, og mindre bind hvis du er heldig og slipper de helt store blødningene. Antagelig vil du ikke bry deg noe særlig om hva du har på deg midt i ammetåka Når du kommer hjem, holder det med nattbind eller vanlig bind. Noen blør i flere uker (tror jeg brukte ca 6 uker forrige gang, men det var veldig lite på slutten), noen bare en til to uker.
beredt Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 signerer mamazon her jeg:) Bra svart:) Netting er nyttig på sykehuset. Rett og slett føles det "trygt". Hjemm brukte jeg store bind og store truser. Gikk for det meste i sorte bukser første tiden ja.... hehe. Kjedelig om "uhellet" skulle være ute.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Jeg brukte nettingtruser med glede tiden etter fødselen.. Vet igrunn ikke om jeg har store nok truser personlig til og kunne holde på plass gigabindene man får etter fødselen.. hehe.. Det er ikke bleier man bruker.., men det er ganske så store bind.. De fleste blør mye rett etterpå.. Husker søsteren min fikk med seg noen nettingtruser med seg hjem .. Hun synes de var mye mere behagelig og gnisset mindre sånn i dagene etter.. Jeg blødde vel i ca 5 uker var det vel.. Med varierende styrke.. men først etter 5 uker husker jeg at jeg kunne gå over til vanlig truseinlegg.. Da følte jeg meg trygg på at det ikke kom masse noe mer.. =)
meg & to små vampyrer Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 DE store nettingtrusene holder jo de enorme bindene så godt på plass da. Skikkelig mye bedre enn vanlige truser. Jeg blødde i 10 uker etter fødsel.
Ettervinterkommervår Skrevet 1. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2009 Huff... Husker ikke hva jeg brukte for 9 år siden da datteren min ble født..Vet at jeg fikk nettingtrusene på sykehuset, men husker ikke hva jeg gjorde i ukene etter... Skal jo føde i mai, og ser ikke frem til en varm sommer med nettingtruser og megabind Kommer i hvert fall IKKE under noen omstendigheter til å bruke de med glede...
♥Cherrypie♥ Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 så ikke noe til nettingtruser sist jeg fødte! kan være greit for noen å ha det på siden det visstnok skal holde bindet godt på plass? Jeg kjøpte boxer truser i microfiber stretch før fødselen sist å det funka like greit, brukte vanlig bind oppi.. Så ta med ditt eget om du vil det..
venter barn nr. 3. (har født) Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Du MÅ ikke bruke nettingtruser!! Jeg ble ikke engang tilbudt nettingtruser jeg da jeg fødte denne gangen, men de tapet på meg en SVÆR diger tape bleie!!! hehe, måtte le litt jeg da altså.
Staark Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 Jeg vil bare si at jeg elsket de nettingtrusene. De er så stramme, så de holder bindet godt på plass. Slipper å gå og rette på det, eller føle at det er der.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 Jeg elsket nettingtrusene! Utrolig behagelig, selv om det ikke er så sexy...=P På sykehuset får du gigabind, men også bind i mindre str om du ikke blør så mye. Jeg blødde vel i 4-5 uker etter fødselen... Gleder meg til nettingtrusene jeg, hehe...=P
Kæmma og trultene Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 Som de andre her har sagt, MÅ du ikke bruke dem. Du velger jo selv. Men selv elsket jeg dem sist, og hadde med meg en liten bunke hjem. Ikke sexy, men det driter både du og evt mannen i den første tida, trust me. Sex er ikke på tapetet uansett Noen sier at de ikke får dem lenger, så jeg vurderer nesten å køpe meg et par jeg, de holder ting godt på plass
Mia29 Skrevet 2. april 2009 #13 Skrevet 2. april 2009 Jeg har kjøpt meg noen store gode boxere og noen maxitruser fra sloggi som jeg satser på. Er heller ikke noe fan av netting. De holder bleiene/bindene godt på plass. Men det er så godt å ha på seg noe som er ens eget så lenge det fungerer. For meg er det et spørsmål om personlig velvære, har ingenting med sex og gjøre som noen nevnte. Men pass på at de har god breddeunder der bindet/bleien skal sitte. At de er myke, men sitter tett. Hest en bred men myk strikk i overkant i tilfelle du er øm i magen, eller evt skulle ha et sår etter keisersnitt. Det kan være en fordel at de ikke er for lave på livet. Hvis magen fortsatt er står kan man heller brette litt ned. Men helt i starten kan det hende vi må bruke bleier og ikke bind hvis vi blør masse. Jeg har pakket med meg de største nattbindene til always. De venninnene mine som har kraftige mens-blødninger mener always er best. Problemet med Tena og tilsvarende produkter som fåes på sykehuset sies å være at de ikke suger like bra opp blod da de er laget til å holde på urin. Vet vi får Libresse nattbind der jeg skal føde. Men alwaysen er også litt mykere etter min erfaring. Så da har jeg noen alternativer. Men hva trusene angår så er det viktig at de sitter godt. Det er bedre med en udelikat nettingtruse som sitter enn en medbrakt som får bleia/bindet til å gli frem og tilbake og ødelegge klærne du har på deg.
Lillemarit Skrevet 2. april 2009 #14 Skrevet 2. april 2009 jeg blødde endel etter sist fødsel og det var praktisk med nettingtrusene, de er deet jo bare å kaste om det kommer blod på dem. greit å spare vasken til du kommer hjem, og ikke ha fult opp npår du kmr hjem.... der er gode å ha på. blødde i 6 dager etter jeg kom hjem. brukte nattbind da, så var det over,greit d. fikk mensen etter 3 mnd....
EnLitenPrins Skrevet 2. april 2009 #15 Skrevet 2. april 2009 Hadde ikke greid meg uten nettingtrusene og bleiene første dagene etter fødsel ! Nå er snuppen 5 dager og nå bruker jeg vanlige truser og nattbind..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå