Kokkeli nyter våren:) Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Hvor ofte snakker dere med læreren? Jeg syntes det var en veldig stor overgang fra barnehage til skole. Tar dere kontakt noe med skolen selv? Skriver dere lapper til skolen med spørsmål om diverse? Hva spør dere om på konferanse timer..??
blond Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Vi snakker med læreren når det er konferansetimer (utviklingssamtaler heter det), to ganger i året. Ellers stoler jeg på at hun tar kontakt om det er noe spesielt. Til utv.samtalene får vi utdelt et skjema med noen spørsmål vi skal snakke med sønnen om, og hverandre, som grunnlag for samtalen med lærer. Vi har også meldingsbok hvis det er beskjeder underveis. Jeg savner ikke den tette oppfølgingen fra barnehagen.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Jeg snakker med læreren 2 gagner i året på konferansetimer, har også ringt henne om det har vært noe spesiellt. Har også hatt en ekstra samtale som læreren innkallte meg til pga problemer han hadde på skolen.
metaMORfose Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Samtaler to ganger i året, og på foreldremøter. Jeg ringer ALDRI læreren på kveldene, og det skal være ganske viktig dersom jeg tar kontakt. Som førskolelærer opplever jeg jo at foreldre ringer meg for bagateller på min fritid på kvelden. Så det gjør jeg aldri. Nå er det kjekt med mail, for da kan vi spørre, og læreren kan svare når det passer. Men nå er ikke vi foreldre som henger seg opp i bagateller heller, så det er ikke så ofte ting vi MÅ snakke om.
*MariDuBedårer* Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Når jeg har fri eller jobber kveld, følger jeg gutten på skolen når de begynner, og da kommer læreren mens jeg er der. Snakker da alltid litt med henne, og kan ta opp ting jeg lurer på. Ellers er det på de vanlige foreldremøtene.I tillegg er læreren her med på ting som skjer på fritiden av og til også. (skoletilstelninger...som feks spillekvelder o.l)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2009 Takker så mye for mange svar.. Det var godt å høre om dere. Da gjør jeg ikke noe "feil". Jeg ringer heller ikke til læreren om kvelden, men de gangene jeg har ringt har det vært rett etter jeg vet de ikke har undervisningstimer lenger, men før kl tre. De gangene jeg har ringt er to eller tre, og den ene var at gutten min ikke kom hjem fra skolen. Den andre var en uheldig episode som han var innblandet i, og ting han sa skjedde på skolen i denne forbindelse. Ellers har jeg ikke tatt kontakt, regner med som noen over her skrev at de hadde tatt kontakt om det var noe vi burde snakka om. Men har bare lurt om jeg har vært for passiv liksom.. Begge de gangene jeg har ringt og på begge konferanse timer har læreren sagt at jeg bare må ringe hvis det er noe. Så jeg har liksom lurt av og til på om alle andre foreldre tar mye mer kontakt enn meg hvis dere forstår..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå