Gå til innhold

De beste ammeinnleggene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale ammeinnlegg?

brukte natusan sine forrige gang, men de er så dårlige at jeg nesten heller går uten... men må jo ha noe så man ikke får de store våte flekkene ...

-Og hvis man har ammeinnlegg i ull,

hva bruker man i tillegg for å "holde tett"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avent sine! De er desidert best. Kjøpes på apotek, eller på mamma-mia.no :)

Skrevet

Avent sine likte jeg best av de i papirutgavene.. Ellers brukte jeg for det meste bare ull ettersom ammingen kom inn i en naturlig rytme og jeg ikke lakk så mye.. Du skal lekke ganske mye før det blir vått gjennom ullinleggene.. Men tidvis så brukte jeg bare dobbelt opp av de i ull.., og da kunne jeg lekke som en helt uten at det syntes.. =)

Men jeg vil så absolutt IKKE anbefale de plaskoppene med oppsamlere om noen skulle tenke på og kjøpe de.. Jeg fikk meg et par overraskelser med de .. Bøyde meg frem og fikk masse melk i ansiktet .. Usjj.. hehe.. =)

Skrevet

Jeg sverger til chicco sine. Har prøvd både avent og natusan sine, men for å si det slik, jeg ga vekk nesten alle sammen, for de var helt ubrukelige i forhold...

Chicco sine er mye tynnere, men holder vannvittig mye væske. Det føles hele tiden tørt mot huden, i motsetning til de andre, som var skikkelig fuktige. Og jeg har aldri opplevd at de har lekket, uansett hvor mye melk som har lekket "inn" i ammeinnlegget.

Hvis du har ammeinnlegg i ull, og vil bruke de innerst, kan du bruke chicco sitt ammeinnlegg på utsiden. (Chicco er større i overflate, slik at de dekker mer av ullinnlegget. Avent og natusan sine, som er så mye mindre, vil bli mer bingo om du treffer der melka trekker gjennom ullinnlegget...) Men jeg har alltid bare brukt ullinnlegget på utsiden av chicco-innlegget, men det er fordi jeg kun bruker det for varmen sin del.

Skrevet

Jeg lakk masse, og ville brukt en formue hvis jeg skulle kjøpe Avent-innlegg, som koster 120 for 50 stk. Jeg har havnet på Coop sine innlegg, som jeg likte bedre enn Natusan fordi de ikke loer og ikke lekker. De er ikke helt supre, bl.a. er de litt flate i passformen, men de koster 35 kroner for 50 stk.

Jeg anbefaler å kjøpe Avent eller Medela til den første tiden når man gjerne er veldig sår, og så prøve billigere varianter etter hvert.

Skrevet

De plastkoppene er ubrukelige for det de er ment som, men for meg var de fantastiske for å kunne lufte såre brystvorter under klærne! :)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring selv ennå, da jeg har termin i mai. Men en samlet "vinklubb" (dvs alle er gravide eller ammer nå, så det blir lite vin..) anbefalte meg Medela sine innlegg. De fleste andre engangsinnleggene er visst veldig ubehagelige til å begynne med fordi de kleber seg fast til brystvorten slik at de lett river dem opp.

Så jeg har hamstret et lite lager med Medela sine innlegg. Og praktisk at de er pakket en og en slik at de kan tas med i veska :-)

Skrevet

Jeg synes også Chicco sine er de desidert beste. Har prøvd både Natusan og Avent, men de henger seg fast og er ikke gode for såre brystvorter..

Skrevet

de plastkoppene er mongo å gå rundt med, men jeg synes at de var supre til å samle melk i når jeg satt og ammet. Da samlet jeg på den andre puppen, og helte over i reine kopper som jeg frøys melka i. Dermed slapp jeg unna litt pumping :) For det drypte ca 50-60 ml ved hver amming. Tror jeg likte medela sine best, at de samlet mest, men husker ikke helt. må vel snart begynne å finne fram alt utstyret igjen...

Skrevet

Thermobaby sine ammeinnlegg. Jeg prøvde alt annet og fikk noen gratisprøver med disse fra Babykos. Og der var jeg hektet. Lakk aldri forbi dem. Oppskrift på suxess: Innerst thermobaby ammeinnlegg,utenpå der store sorte ullinnlegg. Fikk aldri brystbetennelse. Jeg hadde enorme oppstartsproblemer med ammingen,- hadde ikke melk første uken og tøtto råsugde meg hele tiden. Blod,tårer,vannblemmer, deler av brystvorten ble sort og falt av etc.... Veldig veldig vondt. Men Thermobaby innlegg kombinert med elektrisk pumpe reddet meg og ammingen heldigvis. De koster litt men er verdt hvert øre. :)

Skrevet

Chicco sine var veldig bra synes jeg. Jeg lærte av ammehjelperene på barselpoliklinikken at ull innleggene aldri skulle være innerst, dette fordi da man da lettere kan utvikle soppinfeksjon i brystene. Og det er noe man absolutt ikke vil ha.

Ellers lærte de meg også at jeg skulle klippe opp en gammel T-skjorte til små lapper. Denne skal inne i ammeinnlegget og ha brystvortekremen direkte på den. Dette hvis man har såre brystvorter og fordi man skal unngå å ta direkte på brystvortene for å unngå infeskjon.

Skrevet

Chicco sine er absolutt best hvis du lekker mye! jeg lakk heletiden i et halvt år, brukte mye penger på ammeinnlegg, men det var vel verdt hver krone! chicco innleggene gjør vesken om til gele, så man blir ikke fuktig i det heletatt!

Brukte forøvrig oppsamlingskopper mens jeg ammed, da jeg gjerne lakk 50 -100 ml ved hver amming...

Skrevet

Dersom en er sår kan jeg anbefale vanlige hvite bomullslommetørkler (som er klippt opp i 4 deler og brettet) innerst, brukte vanlige engangs ammeinlegg utenpå. Tror jeg brukte Natusan sist, lakk ikke så mye. Og evnt ull ytterst.

Skrevet

hvor får man kjøpt de chicco innleggene og hva koster de??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...