cmadelen<3Angelica<3 Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Jeg har vært på ul i dag:) Alt sto bra til med den lille.=) Men dem sa det att morkaka la langt nede. Og att jeg skulle tilbake 28 mai. Hva betyr dette? Hva skjer om denne ikke flytter seg oppover? Og er det annet som kan skje? Setter pris på alle svar:)
Ungspika_m_gutta Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Hei, du har det man kaller dypt sete av plasenta (morkaken) kanskje? Har det samme selv og skal tilbake til kontroll uke 32. Dette betyr at morkaken ligger langt ned/evt over åpningen. Dette vil i de fleste tilfeller rette på seg selv når livmoren strekker på seg og blir større. Dersom du fortsatt har det ved neste ultralydkontroll vil du nok mest sannsynlig måtte ta keisersnitt da det er risiko for at morkaken vlail kunne lage komplikasjoner under en evt vaginal fødsel. Man er dessuten litt mer utsatt for blødninger under sv.skapet - og du bør ringe føden dersom du begynner å blø. Har sjøl hatt en liten blødning for en uke siden, (en ufarlig en) ellers ingenting Men e de aller aller fleste tilfeller fikser kroppen dette selv, mange som får samme beskjed som deg. Ingenting annet å gjøre enn å vente til du har vært på ny UL Samme som meg det, hehe.. Vi får krysse fingrene!
2prinsesserogbim Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Dette hadde eg med første mann... Den flytter seg vanligvis og det gjorde den også på meg den gangen... Så det er ingen grunn til bekymring.. Det er ganske vanlig... Denne gangen lå morkaka fint hos meg men skal tilbake 4 juni pga svangerskapsdiabetes med første.... venter nr 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå