..asor.. Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Har hørt at det er kommet nye regler på fødselspermisjon fra barn som er født etter 1 juli 09. (at fedrekvoten er øket til 10 uker) Hvor finner jeg dette. På NAV sine nettsider finner jeg bare gamle "regler" om 6 uker til far Noen som vet???
Uten fantasi Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Det sto noe om det under foreslåtte endringer eller noe slikt, men jeg husker ikke akkurat hvor jeg fant det. Jeg lurer veldig på det samme, har til og med sendt mail til NAV og spurt, men ikke fått noe svar. For oss som har termin f.eks i juli, så hadde det jo vært greit å vite med sikkerhet, ettersom vi må levere inn disse papirene etter hvert....
..asor.. Skrevet 1. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2009 hmm.. jeg holder på å fylle ut papirene men stoppet opp da jeg ikke vet.... får prøve å ringe NAV i morgen. Takk for svar..
..asor.. Skrevet 1. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2009 Fant dette på NAV, men står ingenting om at det er bestemt nei... Foreslåtte lovendringer i 2009 Foreldrepenger - fedrekvote Med virkning fra 1. juli 2009 foreslår Regjeringen å utvide fedrekvoten fra seks til ti uker. To nye uker legges til som en forlengelse av den samlede stønadsperioden. To uker tas av den delen av stønadsperioden som i dag er til fri fordeling mellom foreldrene. Endringen foreslås å gjelde for fødsler og omsorgsovertakelser fra og med 1. juli 2009. Den samlede stønadsperioden ved fødsel blir dermed opptil 46 uker med 100 prosent inntektskompensasjon, eller 56 uker med 80 prosent inntektskompensasjon. Ved adopsjon blir stønadsperioden henholdsvis 43 og 53 uker. Fedrekvoten vil i alle tilfeller utgjøre ti uker av den totale stønadsperioden.
Mammarama=) Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Jeg fikk beskjed om å fylle dem ut utifra 44/54 uker og om det blir vedtatt at far får 10 uker vil det bli endret av nav.Er ikke vedtatt enda om det blir utvidet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå