Gå til innhold

Smokk med en gang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vår første, og får jo selvfølgelig masse "gode" råd og tips. Har et vennepar som sier at vi må gi F i hva de sier på barsel og dermed ta med smokk og putte den i munnen på ungen når h*n får sugebehov.

Hmmm.... jeg tar sterk avstand til dette. Ungen min skal lære seg å die ordentlig, alt blir jo ødelagt av å bruke smokk/flaske før babyen har en god sugeteknikk på brystet. Har fått høre dette av de flere ganger nå, det er sååå lurt å bruke smokk. Ene grunnene er visst krybbedød, den kan jeg ikke helt forstå.. siden smokken kan komme i veien for nesen når babyen sover.

De fikk ikke til å amme selv, og hun produserte ikke nok melk. Jeg legger da to og to sammen med at babyen deres ble forvirret med sugeteknikken, og klarte ikke die ordentlig, og derfor produserte hun ikke melk nok.

Noen som vil bekrefte at det er kjempe lurt med smokk fra første stund? For jeg har nemmelig hørt fra alle kanter at dette er helt fy fy, og forstår godt hvorfor etter å ha sett en omfattende ammevideo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble faktisk spurt på sykehuset m jeg hadde med smokk.... det hadde jeg ikke så fikk beskjed om å skaffe meg en... *hehe* pga min sønn hadde så stort suttebehov.,, kunne ikke ha han til puppen hele tiden heller... så denne gangen tar jeg med i tilfelle... er ikke sikkert man får bruk for det, men da har jeg ivertfall..

Skrevet

Jeg kjenner to som valgte å bruke smokk fra dag 1.

De fikk aldri dreisen på ammingen, å begge måtte gi barna sine flaske.

Tilfedig eller ikke, vet jeg ikke. (Hun ene ventet med å gi smokk til nr 2 til ammingen var i gang, å den gangen trengte hun ikke å starte med flaske)

Men jeg ga ikke smokk før mini var 6 uker, for å være på den sikre siden.

Mini hadde et intenst sugebehov, han sugde mye på lillefingernen min de 6 første ukene.

Smokk skal jo være fint mot krybbedød, men amming er jo det beste mat alternativet. (Men MME er bra nok da)

Skrevet

kan nevne at gutten min hadde og fikk aldri noen problemer med å ta puppen.

Skrevet

Vi ga ikke smokk eller tilbud om det før gutten var en mnd gammel og da var han ikke det minste interessert og mange jeg kjenner som har ventet med smokk har opplevd det samme som oss. Men gud så deilig å slippe smokkeavvenning! Det er absolutt verdt ekstra mye amming mens barnet er veldig lite synes jeg personlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...