Gå til innhold

Jeg har født (ikke skummelt)


Mama,sunshine-kid og lillesøs

Anbefalte innlegg

Skrev innlegg på søndag om at slimproppen hadde gått og at jeg hadde veer ca hvert 20 min. Vel, det ble bittelitt tettere mot kvelden, men absolutt ikke regelmessig eller fryktelig vondt. Våknet 0115 av at vannet gikk, ikke sånn i strie strømmer men kjente et lite poff liksom. Ringte til føden og de sa jg kunne ta det med ro, siden veene ikke kom oftere enn ca hvert 7 min. Vi dro nå uansett, og var på Ullevål en time etter. Da hadde jeg 3 cm åpning. Satt meg i badekar i sikkert en halv time, men ble fryktelig kvalm av veene og hang stort sett ut av vinduet mens jeg tellte rolige pust, for å holde tida på veene liksom. Ble så målt til 5 cm og da var det såpass vondt at jeg ville ha epidural. Legen kom veldig fort og holdt på å gjøre seg klar da jeg plutselig skrek at nå MÅ jeg presse. Og jordmor kjente hodet! To pressveer etterpå var lille trille født, herlighet for en ubeskrivelig lettelse! Hun var 3296 gram og 47 cm, 34 rundt hodet. Og selvfølgelig heeelt perfekt! Og jeg fikk ikke en liten rift en gang. Flink jordmor og flink kropp;-D

Så da sitter vi her da, kom hjem igår og idag har vi trillet vår første tur. Hun suger pupp for harde livet og holder oss våkne halve natta.Men det er det verdt!

Lykke til alle april-mammaer, det er uansett ikke lenge igjen nå!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! Det hørtes ut som en flott fødsel! Håper jeg er like heldig som deg. Nyt tiden hjemme med den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere så mye ;) jg fødte en liten gutt på torsdag 4uker før termin ;) kos dere masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse.

Høres ut som en kjapp og grei fødsel. Det hadde jeg og sist så er ikke redd for å fø. (selv om det kan bli noe anna denne gang) Orker ikke bruke krefter på å grue meg til noe som jeg umulig kan vite hvordan blir.

Når hadde du termin?

Kos deg med den lille prinsessa di. Gleder meg til min prinsesse kommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye. Ventetiden er nå over for din del....

Vi blir her litt til - har termin i morgen men ser ikke ut som det skjer så mye her i gården!

 

Kos dere masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoertes ut som en fin foedsel. Gratulerer saa mye og kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...