har ikke nick jeg:) Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 jeg har søkt om bidragsforskudd. Får spørsmål av Nav om jeg ønsker innkreving av den eksisterende private avtalen vi har eller om jeg ønsker ny fastsettelse av underholdsbidrag gjennom Nav. Kort fortalt så har ikke barnefar betalt bidrag siden 2008. Har vert arbeidsledig men tar noen strøjobber inn i mellom. Hva er forskjellen om jeg velger det ene eller det andre?...nav-folka er på kurs i dag så jeg spør her inne i dag... Jeg har en inntekt på ca 350.000,-, vi har to barn sammen og den private avtalen var på kr 2900,- for begge to.
Raych Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Hvis far likevel ikke betaler på bidragene sine kan det være større sjanse for at NAV klarer å kreve det inn fra han hvis de er inne i bildet. De kan for eksempel legge inn trekk hos arbeidsgiveren hans, slik at bidraget blir trekt fra lønna hans før lønna blir utbetalt. Hvis han får dagpenger kan bidraget bli trukket fra dem også. Bidraget som NAV fastsetter blir kanskje lavere enn det dere har avtalt. Hvis du ikke lar NAV kreve inn det private bidraget, eller at de fastsetter et nytt, vet jeg ikke om de kan fastsette bidragsforskudd heller. Da har de jo ingenting å kreve tilbake pengene sine fra.
har ikke nick jeg:) Skrevet 1. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2009 ..men nav trekker vel ikke hele bidraget fra lønnen hans hvis han ikke er bidragsdyktig....(...eller noe sånt...aner ikke hva det heter..) Jeg er bare glad jeg kan få noe..bedre enn ingenting. Hvis Nav fastsetter bidraget er vel det det riktige i forhold til inntekten hans og min. Og hvis han ikke er bidragsdyktig så får jeg vel minstesats eller noe sånt... Blir litt rotete forklart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå