trolly Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Synes de stelleveskene man får kjøpt på barnas hus og babyshop er så dyre.. Noen som har tips om hvor man kan få tak i billige stellevesker eller 'alternative' vesker med praktiske lommer? Kan jo evt. kjøpe en stellematte på ikea ved siden av..
Eplejuice Fødeklar Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 En god stelleveske er gull verdt. Jeg kjøpte en billig en først sist, fordi jeg tenkte som deg, men ente opp med å kjøpe en dyr en tilslutt alikevell.
mamazon <3<3<3 Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Jeg fikk en dyr stelleveske i presang sist, men den har jeg nesten ikke brukt, for den hadde så mange lommer overalt som for det første tok opp plass og for det andre gjorde at den veide mye selv når den var tom. Fikk ikke plass til alt jeg trengte i den, og brukte masse tid på å lete i alle lommene etter det jeg skulle ha Så jeg endte opp med å kjøpe en helt vanlig skulderbag uten ørten forede flaskelommer osv. brukte bare den lille stellematta som fulgte med den andre, den var jo kjekk.
3xMamma :) Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Jeg kjøpte en dyr en. Brukte den den første tiden, og den er veldig fin og praktisk. Men som en annen skriver, den var tung og stor. Jeg endte etterhvert opp med et helt vanlig nett. Stelleveska er nå lånt bort. Jeg vurderer å sy en ny selv. Fram til det bruker jeg vanlig veske.
Mia29 Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Jeg hører flere som har sagt de nesten ikke har brukt stellevesken i det hele tatt. Kommer nok veldig ann på hvilket liv du kommer til å leve etter fødselen. Skal du trille rundt på kafeer og stelle på diverse gufne stellebord så kan det være greit med et stelleunderlag i plastikk og kanskje en bag som matcher vognen og kan festes på håndtaket til vognen og slikt. Men mange klarer seg jo godt med en vanlig veske fra en veskebutikk eller en ryggsekk og et håndkle til å legge ungen på. Kan evt. Ta med et par plastikkposer til å legge under hvis det skulle være litt ekkelt underlag. Selv har jeg kjøpt en ganske dyr stelleveske, ca 1000 kr. Men den ser mer ut som en vanlig veske, så jeg kan bruke den som veske/strandbag siden også. Dessuten er den i et plastikkliknende materiale. Jeg liker alt som lett kan vaskes/tørkes av. Et lite tips hvis dere ser for dere å skulle stelle mye på kafeer bensinstasjoner etc. er å kjøpe en pakke med engangs sprit-servietter på apoteket. Da er det kjapt og enkelt og rengjøre stellebordet der du måtte finne på og stelle. Særlig på ferie om sommeren blir det jo gjerne stopp på noen ekle bensinstasjoner hvis man skal på bilferie el.l. Bruker du disse så holder det også å bruke et håndkle som underlag, så da trenger du ikke å bruke en stellebag, men kan bruke det som passer for dere. Man får også kjøp slike gummierte tisse-underlag som ikke er så store og som kan funke supert i en selvkomponert stellebag. Et alternativ hvis du finner en som du synes er veldig fin men dyr er jo å ønske deg gavekort på en av baby-butikkene eller si akkurat hvilken du ønsker deg. Besteforeldre og tanter og onkler setter gjerne pris på en ønskeliste. (Det gjør de i alle fall i vår familie.) Er så kjekt å få noe man har bruk for og ikke bare tusenvis av rosa kjoler eller blå matrosdresser som man aldri rekker å bruke. ;o) Har forøvrig sett at de har ganske billige store vesker på Morris og Bagorama om dagen. Tror kanskje de blir litt upraktiske om de skal festes på vognen. Men har du god plass under vognen funker jo det like greit.
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Jeg bruker stelleveske. Med førstemann fulgte det en med vogna jeg kjøpte, men denne gangen kjøpte jeg en litt dyrere utenom vogna. Jeg er helt avhengig av dette... Den jeg kjøpte nå tror jeg kostet rundt 800kr... Den ser jo egentlig ut som en helt vanlig veske, bare med mange praktiske lommer og stellematte. Jeg bruker stellebagen både til babyen og mine ting. Med forrigemann brukte jeg da den veska frem til han var ihvertfall 2 år. Hver gang jeg skal ut på tur eller besøk så er det jo endel som må med... Sutter, gulpeklut, bleier, våtservietter, klær og mine ting. Man må bare velge et med et litt kult design som man setter pris på...
lykkelig123 Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Hadde det ikke vært for at jeg fikk med stelleveske da jeg kjøpte vogn hadde jeg kjøpt meg en rimelig og praktisk veske, og et billigere stelleteppe. Vet sparkjøp hadde noen til en grei pris. Det er nok å bruke penger på, så spare der en spare kan
beredt Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Jeg har hatt MANGE stellevesker.... hehe. Først en svart som var ALTFOR stor... Så en liten som var perfekt. Men så kjøpte jeg både en og to og tre som skulle matche dyneposene jeg sydde selv (fikk sy dilla). Nå skal vi ha søskenvogn og må ha den store sorte som jeg først hadde. Likevel har jeg sydd en stelleveske denne gangen som passer til dynepose som er sydd til den nye bebisen.... Blablabla - altså - stellevesker er vanskelig, men kan også være supermoro om man liker å sy litt:) Å sy stelleveske syntes jeg forøvrig var ganske vanskelig.... Men gøy å ha noe ikke alle andre har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå