*LillaMeg* Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Tror jeg har spurt om dette før, men fikk ingen svar.. Teller dere en prøveperiode fra mens til mens, eller fra mnd til mnd? Jeg teller mnd og ikke mens perioder, siden syklusen min er helt på tur.. :s Så her går det på mnd.. men vet jo ikke om det er helt rett..
Scoobydoo Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Hei du. Jeg teller fra mens til mens (eller el til el), men i og med at jeg har syklus på ganske nøyaktig 28 dager, så tilsvarer det måned også. Vi hadde første pp i september i fjor, og er nå inne i vår 7.pp. Hvis syklusen din er helt på tur, så tror jeg det vil være riktigere å telle pp'r i (mens eller) el. Altså hvis man har prøvd siden feks april i fjor men har en (ekstremt)lang syklus som gir mens/el ca annenhver måned, så tror jeg det er riktig å si at man har prøvd i et år, men er inne i 6.pp. Vet ikke om alle er enige med meg, men slik ville nå jeg tenkt. Lykke til!
Tweak Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Enig med Scoobydoo En prøveperiode er èn eggløsning uavhengig av sykluslengde. Det å telle måneder som pp er i grunnen umulig da noen måneder er 30 og andre 31 dager, og med korte februar så forskyver syklusen seg i forhold til datoer over tid. Men som scoobydoo sier er det ikke noe i veien for å omtale det som at en har prøvd i så og så mange måneder/år og hvor mange pp en har hatt i tillegg. Jeg har nå hatt 3 pp siden ma i oktober selv om det er 5 måneder siden. I feb og mars hadde jeg rett og slett ikke el, og da kan man jo ikke "prøve", bare "øve"... :-(
Musemor med tre søte små Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Jeg regner en pp som fra første dag i TR til første dag i neste TR (eller IKM)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå