Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har spurt om dette før, men fikk ingen svar.. :P

Teller dere en prøveperiode fra mens til mens, eller fra mnd til mnd?

Jeg teller mnd og ikke mens perioder, siden syklusen min er helt på tur.. :s Så her går det på mnd.. men vet jo ikke om det er helt rett.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Jeg teller fra mens til mens (eller el til el), men i og med at jeg har syklus på ganske nøyaktig 28 dager, så tilsvarer det måned også. Vi hadde første pp i september i fjor, og er nå inne i vår 7.pp.

Hvis syklusen din er helt på tur, så tror jeg det vil være riktigere å telle pp'r i (mens eller) el. Altså hvis man har prøvd siden feks april i fjor men har en (ekstremt)lang syklus som gir mens/el ca annenhver måned, så tror jeg det er riktig å si at man har prøvd i et år, men er inne i 6.pp.

Vet ikke om alle er enige med meg, men slik ville nå jeg tenkt.

Lykke til!

Skrevet

Enig med Scoobydoo

En prøveperiode er èn eggløsning uavhengig av sykluslengde. Det å telle måneder som pp er i grunnen umulig da noen måneder er 30 og andre 31 dager, og med korte februar så forskyver syklusen seg i forhold til datoer over tid.

Men som scoobydoo sier er det ikke noe i veien for å omtale det som at en har prøvd i så og så mange måneder/år og hvor mange pp en har hatt i tillegg.

Jeg har nå hatt 3 pp siden ma i oktober selv om det er 5 måneder siden. I feb og mars hadde jeg rett og slett ikke el, og da kan man jo ikke "prøve", bare "øve"... :-(

Skrevet

Jeg regner en pp som fra første dag i TR til første dag i neste TR (eller IKM)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...