manne86 Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 noen som har noen erfrainger om detta har noe for seg??er jo ganske dyrt
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 NaFo-utdannede akupunktører har lov å sette modningsakupunktur fra uke 37, jordmødre som 'bare' har opplæring i dette fra uke 38.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Fødselsforberedende akupunktur/modningsakupunktur settes fra uke 35... De gjorde det sist svangerskap på meg og det samme sa de på studentklinikken nå...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Forberedende ja, men de setter ikke nåler i de punktene som direkte påvirker/modner livmora før i uke 37/38- det har de ikke lov til. Det er forskjell på å sette forå forberede kroppen, og å sette med tanke på å modne/sette igang jobbingen.
manne86 Skrevet 1. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2009 hvordan velge akupunktør?Jeg hadde begynt hos akupunktør i uke 33, hun forklarte ikke noe særlig så veit ikke akkurat hva hun gjorde, men mene hun så hun satt 1 nål for modning og noen for fordøyelse og stress. så var jeg hos jormor å hun sa det ikke var noe vits i å begynne før uke 37. da blir jeg jo litt forvirret, hva er best???vil akupunktøren bare tømme lommeboka mi??hehe det var tanken som slo meg da...jej ba om modningsakupunkur ikke noe annet!!rart
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Det hun setter på deg er nok forberedende, for å gjøre deg klar til påkjenningen det er å føde og å få barn. Da er det jo bra med det som hjelper mot stress, smerter etc. Jeg går selv pga bekken og rygg, og hun setter også noen mot søvnløshet, og etterhvert skal jeg be om noe som kan hjelpe med amming etc. Som sagt er det punkter som virker direkte på livmoren også, og som i seg selv i noen tilfeller kan sette igang en fødsel, og dem vil man jo ikke begynne å pirke borti før mot slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå