Gå til innhold

Svigers....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man hvis det er en i hans familie som irriterer deg som bare det, overtar babyen når de er på besøk, sier en ting til deg og en annen til andre. Hvordan være høflig, og hvorfor må de være sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, det der høres ut som min svigermor. Hva man gjør? Ingen anelse, men i mitt tilfelle har svigermor blitt veldig negativ mot meg, samtidig som at hun benytter enhver anledning til å fortelle meg hvor fantastisk min svigersøster (altså hun som er gift med broren til mannen min) er. Det har både såret og gjort meg forbannet, men til slutt kom jeg frem til at jeg ikke tjener noe som helst på å bli uvenner med svigermor. Hun er tross alt min manns mor og min sønns bestemor og det beste for alle parter er at vi har et godt forhold. Derfor har jeg begynt å ringe henne litt innimellom, prøver å overse kommentarene når vi er på besøk og håper i det lengste at disse gnisningene går over. Vi var jo venner en gang i tiden. Så får vi se hva påsken bringer oss :)

Skrevet

Uff, det høres ikke noe særlig ut. Jeg lurer noen ganger om de blir litt sjalu? Det er frusterende når man tenker at man har ikke lyst å treffe dem i det hele tatt men man må pga barnet.

Det som er irriterende er at hun sier en ting foran alle andre, og noe annet når vi er alene.

Og det rareste er, dette er ikke noe svigermor, selv om man skulle ha trodd det!

Skrevet

Kjenner følelsen! De siste årene har jeg gruet meg hver gang vi skulle på besøk/de skulle komme på besøk. Det er fryktelig. Lurer på om det kan være sjalusi siden svigermor forandret seg da vi fortalte at vi ventet barn. Det merkelige er at hun da hadde mast om giftermål og barnebarn i flere år.

Du skriver "hun". Kan det være at denne personen ønsker seg barn og kanskje er litt misunnelig? Opplevde nettopp dette med en venninne som også forandret seg da hun fikk vite at vi ventet barn. Boikottet oss nærmest og de få gangene vi møttes under graviditeten kom hun med ganske slemme kommentarer. Så ble hun gravid selv og forandret seg helt. Vi har god kontakt nå, men måten hun oppførte seg på var sårende og har gjort at jeg ikke klarer å stole helt på henne.

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måten med min svigermor, og har prøvd veldig mye forskjellig for å se om det ble bedre. Det ble det ikke, så jeg har kommet frem til at det er hennes problem og ikke mitt, og nå har jeg minst mulig kontakt med henne.

Hvis du BARE er høflig mot en som omtrent mobber deg (om det er så ille) så blir det bare verre om du ikke reagerer og setter deg i respekt.

Jeg håper det blir bedre snart! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...