Gå til innhold

Pappa i perm!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid med nmr to som ventet å være en gutt, slo mine feministiske sider inn jeg jeg hadde massevis av argumenter for at pappaene absolutt bør ta ut lang pappaperm. Helst dele permisjonen i to! Det tyngste argumentet var selvsagt at pappa er viktig han og - og far og barn har godt av den kontakten.

Nå har min mann vært hjemme i 2 mnd og har 6 uker igjen av sin perm. Jeg angrer, bittert og inderlig samtidig som mine maskuline sider titter frem og har mest lyst til å gi mannehelvetet juling!

Fordi; Bare ta i dag formiddag som et eksempel. Han må dyttes ut av senga for å ta opp junior- Jeg vet han er våken og at han gjør seg dum for å få ligge lenger. Ungene får frokost. Jeg rekker ikke dusje for å rekke å få eldste i barnehagen før barnehagen går på tur. Han begynner å spise frokost etter at vi andre er ferdige selv om jeg serverte han den. Jeg er hjemme igjen kl 10.30. Hentet en pakke for han på posten. Mannen min har blitt kjerring og begynt med nettshopping og kaster seg over den diiiigre esken med klær og prøver alt og sprader rundt som en mannekeng mens han ikke viser noen planer om å passe på junior. Joooda! Du er sååå fiiin...sier jeg. Når han er ferdig med det, kaster han seg over interiørbladet jeg kjøpte til meg selv på butikken og (er vel det eneste jeg har kjøpt til meg selv siden jul) og kaffekoppen og begynner ivrig å kommentere de hvite spisestuene og alt det andre "lekre". Så....junior skal ha lunsj. Da skal han ta skjegget og dusje. Klokken er da 11. Han bruker laaaang tid og doller seg noe voldsomt. Så skal han kle på seg. Det tar også laaang tid selv om han bestemte antrekk før han gikk i dusjen. Herregud, den mannen må ha litt testoteron tenker jeg og sender han ut for å kjøpe maling og ber han ta med junior så jeg får brettet klær. Da må han fikse håret sitt først....kle på seg, finne sko som matcher...også finne kortholderen sin som alltid er borte....Hjjjeeeeeeelp!

Ok..... Når han itilegg legger til at han har laget en ukesmeny klar på pcen...da var det rett før jeg besvimte...

Få den mannen tilbake på jobb og la kjønnsroller være kjønnsroller! Det er en grunn til at det alltid har vært slik! Dont change a winning team!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er dere begge hjemme da?

Skrevet

Det er en vesentlig ting du har gjort feil!

Du skal selvfølgelig ikke være hjemme når mannen har pappapermisjon, da blir det jo som en lang ferie for han. Du må bare komme deg ut av huset, jobb, ta et kurs, hva som helst. Reis klokka åtte og vær borte i minst 5-6 timer, først da er det pappapermisjon på alvor! Da må han ta ansvar, stå opp med begge ungene, lage frokost, levere i barnehage, handle, ta husarbeidet og ikke minst passe på minstemann...

Mannen din har altfor mye betalt fritid ;)

Skrevet

Klart han har det! Jeg jobber nattevakter og jobber kun 10-14 dager i mnd. Bummer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...