Gå til innhold

Da har jeg skaffet meg advokat :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk brev fra bf sin advokat i går hvor han krever ditt og datt - han er utenlands og har ikke sett sønnen sin på 2,5 år....

gud bedre, nå må jeg da ruinere meg på advokatutgifter..tjener altfor mye til å få fri rettshjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var trist høre...det spørs jo hva han krever...men at han ikke har sett barnet på 2,5 år taler jo MOT hans sak....er han da så dum at han drar det til retten og taper, så må jo han betale dine sakskostnader og...kontakter du en advokat kan han/ hun sikkert informere deg mer om det.

Skrevet

han vil først og fremst ha en "samværsavtale" - umulig å få til når han bor på andre siden av planeten med 30 timers reisevei (en vei...)

skal møte med advokaten over påske, er så kjipt med sånt hengende over seg når en liksom skal kose seg i finværet :(

HI

Skrevet

han ER også fra andre siden av planeten - har aldri bodd i norge..

Skrevet

Da regner jeg med at det er du som har foreldreansvaret og omsorgen alene. Står han oppført som far???

Samværsavtale når han bor på andre siden av kloden...hallo....han vil da ikke kunne nå fram med noe.....da må han først flytte til Norge....så bli kjent med barnet....høres ut som du har INGENTING å frykte...og kan nyte påskesola som bare det....

Skrevet

jeg har fullt foreldreansvar ja, har all omsorg alene - han er oppført som far.

ja, han skal ha meg til å fly dit en gang i året med gutten samt prate med ham på skype to ganger i uken bla...

sønnen min har store språkvansker (han er 3 år), er på nivå med en 1,5 åring. Pappaen snakker ikke norsk i det hele tatt. Han har ingen planer om å flytte til norge. Han skal gifte seg i mai neste år og vil ha med gutten som da er 4 år i selve seremonien!!!! En sønn han ikke kjenner i det hele tatt skal han ha med i et bryllup med 300 gjester??!! Han er gal...

HI

Skrevet

Oh my god...ja han høres gal ut...og så dum at jeg hadde tatt meg en avslappende påskeferie fra hans trusler....han har INGENTING å stille opp med....og det vil bli dyrt for han om han gidder å dra det lenger....

Snakke med ungen via skype 2 ganger i uka...og de snakker ulike språk...han er jo en total fremmed for barnet...og et barn som er så lite ser neppe verdien av å "snakke " med en fremmed....

Har han ønsker om å bli kjent med gutten så får HAN fly til Norge da- det er minst slitsomt for ungen...og det er barnet som er i fokus...og med så lang reise hvem tror han skal dekke den reisen??? Betaler han barnebidrag??

Nei det her er mer tomme trusler enn min patetiske eksmann...hjelpes hva de får seg til.....

KOS deg i ferien sammen med sønnen din...og la denne mannen styre på...enten har han en veldig dum advokat eller så har han en advokat som bare ser sitt snitt til å tjene penger på barnefar...for at han har en dårlig sak trenger man ikke vere jurist for å skjønne.

GOD PÅSKE:

Skrevet

hehe takk :))

nei, han har ikke betalt. jeg har sendt inn krav nå med tilbakevirkende kraft fra 01.12.06... jeg fikk dette brevet da jeg ga ham beskjed om at han kom til å måtte betale for seg.

Skrevet

Tror ikke du har så mye å frykte, ingen dommer vil tvinge et barn til å reise "halve jorda rundt" for å treffe en far han ikke har sett på 2,5 år.

Tviler sterkt på at dette ender i retten, selv om det er ønskelig at far og barn skal ha kontakt så må det jo skje på barnets premisser og til barnets beste. Noe jeg ikke helt kan se er saken her

Slapp av og kos deg i påsken du :)

Skrevet

Du har ingenting å frykte. Ta det helt med ro selv om du har fått brev fra hans advokat. Det er bare påstander du ikke trenger å forholde deg til. Noen ganger er det beste bare å lene seg tilbake og la ting skje, være litt defensiv istedet for å prøve å være i forkant. Det er ikke så mye annet enn å true deg barnefar kan gjøre. Dersom han har tenkt å gjøren noe aktivt, dvs. gå til sak, må han først begjære mekling i Norge for i det hele tatt å kunne gå til sak. Han MÅ møte personlig til mekling i Norge og en barnefordelingssak MÅ reises der barnet er bosatt. Så inntil du får brev med innkalling til mekling, len deg tilbake og slappe helt av.

Utdrag fra meklingforskriften:

Den som begjærer mekling og.....som vil anlegge sak for domstolen, må møte til mekling i Norge selv om vedkommende er bosatt i utlandet.

Skrevet

takk :) kjekt å vite! er liksom ikke bare bare for ham å ta seg svipptur hit for å si det sånn...30 timers reise og 15000,- i flybillett....

Skrevet

Samvær har han jo krav på og det er jo i barnets interesse også, men han kan ikke kreve at du skal reise med sønnen. Da får han jo reise hit selv.

Skrevet

Hmm...er han klar over at han også må være med å dele på reiseutgiftene? Jeg tipper at om han får vite det så kommer han til å trekke seg.

Skrevet

ja, han har faktisk tilbudt seg å betale. men det er ikke det det går påå skulle dra et lite barn 60 timer tur/retur for at han skal få tilfredsstilt sine "biopappa-ønsker" er bare uaktuelt. skal vi planlegge hele livet rundt en årlig tur liksom? aldri kunne feriere andre steder enn der fordi biofar vil det? uhørt.

HI

Skrevet

han har vært hjertelig velkommen til å komme hit hele tiden, men har ikke villet det selv. han får komme på barnets premisser og hjemmebane.

HI

Skrevet

hehe, føyer meg i rekken av jenter her :D

har han tenkt på at han da må opp midt på natten to ganger i uka for å snakke med sin sønn på skype eller? hehe. eller hadde han kanskje tenkt at dere skulle opp? du bør få han til å skrive under på den der, ass. ;)

god påske!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...