Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 ..og det blir Føderiket! Jeg er helt i hundre og hoppende glad! Gubben ble veldig betenkt etter første samtale og ville egentlig ikke, han tenker mye på det at det ikke er lege tilgjengelig og hva det kan bety for oss. Så da bestemte vi oss for enten ABC Ullevål evt. Ahus. Jeg ringte fastlegen i morges og skulle bestille første time, og hun hadde ikke ledig før slutten av april. Da kjente jeg at den "vanlige veien" er helt feil denne gangen, jeg blir helt kvalm ved tanken på å skulle til et vanlig sykehus igjen, og panikken kommer snikende. Vi snakket litt til og jeg fikk han endelig på gli. Helt 100% er han ikke, men han ser hva det betyr for meg, og da gjør han det for meg. Det er gutten sin :-) Så vi ringte Føderiket og meldte oss på, fikk snakke med en jordmor som var langt mer hyggelig enn hun vi hadde omvisning med, så jeg ba så pent om å få henne i stedet og det var greit. Første kontroll på fredag. Jeg er glad glad glad!!! :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 så spennende!! Blir sikkert kjempebra skal du se!! :-) Er viktig at man føler seg trygg på valgene man må ta, synes du er tøff jeg og sikker på at Føderiket tar kjempegodt vare på deg hele veien :-) Forresten; i overimorgen bærer du ikke på et embryo lenger, men et foster :-)
Solstråle72 Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Kjempespennende! Du er jammen tøff :-) Godt du har en mann som hører på hva du ønsker og stiller opp for deg uansett :-) Lykke til med svangerskapet og tiden på Føderiket.
heiamagen Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Gratulerer med valget! Du har helt sikkert gjort et lurt valg! Men egentlig blir jeg litt provosert av det du skriver også. Tenk at du må velge et fødested uten lege og smertestillende for at du skal få en fin fødsel. Hvorfor kan ikke de vanlige fødeavdelingene også være på samme måten? Da tenker jeg på oppfølging under svangerskapet, fine omgivelser under fødsel, familierom i barseltiden....tenk at det faktisk finnes en slik avdeling på Ullevål men at den er forbeholdt de som avstår fra smertestillende. Begge avdelinger er sponset av mne skattepenger....grr Jeg må desverre tilbake til Ullevål, selv om jeg ikke liker tanken i det hele tatt. Fikk avslag på søknad til Rikshospitalet selv om jeg søkte veldig tidlig. Føles egentlig litt urettferdig at jeg ikke får plass der jeg vil, særlig når jeg føler jeg har god grunn pga komplikasjoner forrige gang. Vi krysser fingrene for at alt går bra og at jeg slipper å være på den grusomme barselavdelingen men kommer rett på hotellet...
Millapril Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Så flott at dere fant en fin løsning som passer for dere! Og bra du har en mann som forstår deg og hvorfor valget må bli slik det blir! Jeg synes det høres ut som et bra opplegg, og at tryggheten med oppfølging veier opp for det man savnet så sårt sist gang.. Gleder meg til å høre hvordan oppfølging du får fremover! Lykke til!!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Lykke til med valget som dere har tatt i fellesskap. Veldig flott at mannen støtter deg selv om han synes det er litt skummelt at lege er et stykke unna. Det viktigste er at det er et godt valg for dere og at det fører til at du blir trygg under fødselen. Gleder meg masse til å høre etterpå hvordan opplevelsen blir. En tanke er jo at flere har gjort dette før deg på samme sted. Jeg tror at det blir en kjempeflott opplevelse.
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Gratulerer med valget Tenker det er godt å endelig ha tatt en avgjørelse. Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå