Ranni Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Termin i dag, men ingen tegn på at noe er på gang. Masse kynnere (magen er hard nesten mer enn den er ikke hard), men det er det. Skal til jordmor i dag og hun skal sjekke om jeg er modnet noe i det hele tatt. Hun sa sist at hun kunne strippe meg i dag hvis jeg ville.. Hva synes dere? Jeg er førstegangs og tenker på den ene siden at han kommer når han er klar og på den andre siden at jeg ikke har lyst til å gå mye over termin.. Både søstera mi og mora mi gikk over termin med sine, så jeg har hele tiden tenkt at det kommer jeg også til å gjøre og at det kanskje er noe med oss som gjør at det er riktig, men nå når det er reelt kjenner jeg på et intenst ønske om at min lille gutt skal bryte familietradisjonen :-) Noen som har noen kommentarer for eller i mot at jeg lar meg strippe? Har det alltid effekt? Er det veldig vondt hvis jeg ikke er moden (kan hun gjøre det da?)
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Dette er et valg du må ta selv tenker jeg, men jeg kan svare på om det er veldig vondt hvis du ikke er moden ;-) for jeg ble forsøkt strippet av jordmor, fantes ikke moden, og ja, det gjorde egentlig veldig vondt... Men har forstått det sånn at det gjør mindre vondt hvis man er litt moden og har litt åpning :-) Lykke til, uansett hva du velger/valgte :-)
ElliBelli Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Haha, måtte bare le da jeg leste overskriften ;-)
to-små-vi-har<3 Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 kanskje noe man burde vite,men hva betyr det å strippe....????i denne sammenhengen altså
Ranni Skrevet 1. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2009 Haha, tenkte faktisk ikke over overskriften :-). Tihi, dette hjalp på humøret. Strippe (i denne sammenheng) vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen og tøyer litt. Jordmor ville ikke gjøre det, hun ser helst at ting går sin naturlige gang og mente det like godt kunne resultere i meningsløse maserier som ingen har nytte av. Ikke meg i mot, håper bare naturen ikke venter alt for lenge :-)
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Hehe, alltid like morsomt å forklare hva det er, at det ikke er å strippe altså men denne sammenheng betyr det å tøye livmorhalsen, jordmoren stikker "hånda" (åkei, fingrene da) sine inn i skjeden, og prøver å putte en finger inn i livmorhalsen, er det litt åpning roterer hun fingeren inni åpningen for å utvide den, hun kan også dra i selve tappen, eller "røske" i den, fikle litt og irritere den. Vanlig å blø etterpå, og det er vanligvis vondt, iallefall ubehagelig Jeg har blitt strippet, men da hadde jeg allerede ca 2 cm åpning, og det kan ikke ha vert så veldig hardhendt, for det gjorde ikke særlig vondt, bare en smule ubahgelig. Mens Plutselig_gravid (nicket) ble jo strippet i går, og hun hadde allerede 3 cm, hun ble herjet med i hele fem min av legen som strippet henne, og det hadde jo tydeligvis effekt!!!! Men det gjorde da drit vondt som jeg forsto.. riene hennes begynte noen timer etterpå
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Hi hi hi... jeg ser igjen og igjen paa overskriften og fniser mens jeg ser for meg reaksjonen til din strippende jordmor.... godt med en liten latterkule en torsdags morgen :-) Jeg ble foroevrig strippet i gaar og hadde da 1-2 cm aapning og var moden. Kvelden endte med mye menssmerter i ryggen, men ingen foedsel i natt. I dag har slimproppen kommet, saa noe er vel i gang. Det hadde vaert deilig om foedselen hadde startet paa dagtid denne gangen. Jeg synes ikke strippingen var saerlig vondt, men saa var jeg ogsaa ganske moden da. Lykke til!
komplett familie Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 he he he - stilig overskrift!!!! Jeg skal til JM i dag og hun har sagt at hun kan gå inn og sjekke om det er noe modning og evt strippe... (hihihi) Håper at det er noe som kan gjøres da jeg har lyst på fødsel de nærmeste dagene. Har til og med ordnet barnevakt fra i dag av til søndagen. Evig optimist =)
Streken09 Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Hehe Trodde det var en aprilspøk da jeg leste overskriften!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå