*novemberbebbis* Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Har nettopp laget pannekakerøre som vi skal bruke til middag i dag. Ser nå etterpå at eggene jeg brukte gikk ut 17 mars..brukte 5 stk. har ikke mer mel el melk, så får ikke lagt ny røre.. Tror dere det går bra? Er jo 2 uker siden..er jo lenge, men så syns jeg at jeg husker at jeg har hørt at egg holder leenge over dato...?
It's all about me Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Ikke noe problem, og de holder i MINST 2 uker til også. Norske egg er pga teite regler stemplet altfor tidlig, så du kan fin føye på en mnd.
cherry coke Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Det går helt fint. De er gode i over en mnd etter utløpsdato. Det er kun pga EU-direktivene at de måtte sette utløpsdato på dem.
Babyønske �� Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Egg holder seg laaangt over dato. Du hadde garantert merket om de var dårlige. Den lukta er ikke til å ta feil av :-p For noen år siden var holdbarhetsdatoen dobbelt så lang som nå. Var visst noen EU-regler som gjorde at holdbarhetsdatoen måtte forkortes.
*novemberbebbis* Skrevet 1. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2009 Ååå, nå ble jeg lettet! Snuppa såg nemlig at jeg lagde pannekakerøra, og hu eeeelsker pannekaker! Så da hadde hu blitt skuffa..jeg lovte henne dette til middag.. Hehe. takk for svar:)
*novemberbebbis* Skrevet 1. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2009 Ååå, nå er jeg spent? Hva i alle dager er så gæ'ern med det? Gleder meg jeg!
It's all about me Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 I følge Dib er ikke pannekaker middagsmat. Men da "dropper" vi ofte middag. For vi spiser pannekaker hver mandag når mannen kommer hjem fra jobb og størsten kommer hjem fra barnehagen )
cherry coke Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 I følge DIB standarden så er jo pannekaker ikke middag, men desert!! Du er gal!;-) Hadde pannekaker i går vi;-)
*novemberbebbis* Skrevet 1. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 1. april 2009 Haha!! Stakkars meg og stakkars unge!! Ha en strålende dag, jenter:)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 Eg er jo skikkelig på tur da. Hadde pannekaker i går og graut på måndagen og ingen av delane er middag!!!!!!!!!!!!!!!! Kan nokon hjelpe meg!!!!!!?????????????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå