Gå til innhold

Hva mener du at man trenger til den nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

av ting og tang. Er sikker på at jeg har glemt mye, men sist gang var det så mye jeg trengte, men som det viste seg at jeg absolutt ikke hadde bruk for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av tøy eller alt mulig?

4-5bodyer, 4-5 strømpebukser og litt fintøy, 2-3 pysjer, noen par ullsokker. Det vil jeg si er minimum av klær i alle fall. Ja og yttertøy da, enten ulljakke/bukse eller dress.

Utenom de store tingene som vogn, seng og denslags er vi avhengige av lammeskinn og ullpledd som er med både i senga (kaldt soverom) og vogna.

Stelleprodukter; vi har ikke trengt noe annet enn bleier, kluter til å vaske med (hater våtservietter) og en god stellesalve (favoritten denne gangen er sebamed spesialsalve).

Skrevet

Tenkte mest på av alt mulig... Har klær nok til å varme 17 nyfødte fra forrige barn.

Men det er faktisk bare vogna vi har på plass + seng og stellebord. Har kjøpt bleier også, men slike ting er jo raskt for pappaen å stikke ut etter. Er det noe annet som er viktig å ha?

Skrevet

til de aller minste er det greit å ha et par sett med klær. de fleste får litt klær i gaver også. gulpekluter, bleier, vaskekluter, olje,et sted å legge de , - bag eller lignende, dyne, helseteppe e.l, dynetrekk. etter jeg fikk vesla er det et must med elastisk sjal, men det er det jo ikke for alle andre sikkert. men sparte meg for masse byssing og bæring i armene.

til mor: amme-bh, ammeinnlegg. det er vel det jeg følte at jeg MÅTTE ha;)

vogn tenger man vel også sånn ganske med en gang, og bilstol hvis du har bil. ellers er det mye tull man sier man MÅ ha klart til fødselen. for eks ammepute, ammemadrass, brystpumpe, vippestol, etc.mye man kan vente med. ihverfall et par mnd.

Skrevet

Jeg hadde mye bruk for vippestol sist. Det var deilig å kunne legge babyen fra seg i den selv om hun var våken. Har en slik som kan reguleres i ryggen.

Ellers ser du vel behovet an etterhvert. Butikkene har åpent etter fødselen også, bruker mannen min å si, hehe

Skrevet

Egentlig er det jo ikke så mye man absolutt trenger den første tiden. Men er selvsagt greit å ha det meste i hus, så man slipper ut på shopping med det samme man kommer fra sykehuset.

Det jeg har kjøpt til en del av i ettertid er bodyer, har gulpe-baby, så blir en del skift pr dag. Pysjamaser hadde jeg også for lite av.

Gulpe(sikle)smekker hadde jeg ikke kjøpt inn, og det burde jeg visst absolutt gjort, så det var noe av det første jeg måtte få tak i.

Flere gulpekluter måtte jeg også ha, for ikke å måtte vaske daglig. Nå har jeg ca 15 stk, og kunne egentlig hatt flere, men nå får det være, det må da gi seg snart får jeg håpe.

Negleklipper hadde jeg heller ikke. Småtten hadde lange negler når han ble født. Jeg syns ikke det var så lett å rive de, så måtte anskaffe klipper.

Skrevet

Glemte gulpekluter ja - maaaange, både til gulp og melkelekkasjer under amming...

Vippestol er jeg mer avhengig av denne gangen, nrå jeg har planer om å få dusjet på rett side av klokka 12, siden lillebror ikke er like forutsigbar når det gjelder våkentid som storesøster. Kunne lagt ham i vogna, men kan ikek drasse den opp i 2. etg der badet er... Og så ser han litt mer enn bare taket også selv om jeg har den på laveste hakk (i motsetning til å legge ham rett på gulvet altså).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...