Gå til innhold

Når er man moden for fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte ikke godt nok etter da legen snakket... Har 3 cm åpning. Vil det si at jeg er moden? Fikk ikke inntrykk av at det kommer til å skje så mye med det første siden jeg ikke skal inn igjen før på fredag, men det er jo lov å håpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er da moden når kroppen har begynt å åpne seg, så det kan vel skje nårsomhelst tenker jeg da :))

Skrevet

3 cm åpning?? man er i aktiv fødsel fra 4 cm og legges inn.. du er sikker på at han ikke sa 3 cm livmorhals, hvis han mente det ikke skjedde noe?

Skrevet

Jeg hadde 4 cm åpning da jeg kom inn på sykehuset kl 24. Men jordmor fortalte etterpå at det ikke var aktiv fødsel før kl 03.

Så det trenger ikke å være aktiv fødsel fra 4 cm...

Skrevet

Nei, helt sikker på at det var 3 cm åpning. Livmorhals var ca 1 cm. Vet ikke om han mente at det ikke skjer noe, bare reagerte på at jeg fikk time igjen på fredag (dette er på sykehuset). Skal settes i gang da, hvis ikke riene er startet skikkelig.

Skrevet

MOdenhet er vel en kombinasjon av åpning, lengde på livmorhals og hvor langt ned hodet er kommet? Jeg hadde (4 dager før fødsel) 3cm åpning og (uregelmessige) rier, men var ikke moden (nok) siden hodet stor høyt i bekkenet.

Skrevet

Jeg ble også satt opp på en time som var over termin på sykehuset. (Det var tidligere i uken da) Den skulle jeg bare avbestille hvis jeg hadde født. Og det måtte jeg! :) Lykke til! Kommer sikkert til å skje noe snart.

Skrevet

Håper det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...