Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Vi planlegger å starte på prøving av nr to til sommeren. Pappaen skal begynne å studerer til høsten, og kommer dermed ikke til ha inntekt. Jeg er hjemme i permisjon med nr 1 dette året, og skal også studere litt videre til høsten. Altså ikke jobbe.. Har jeg rett på noe mer enn kun engangsstøtten fra NAV i forbindelse med nr 2 da? Siden verken jeg eller pappaen har inntekt, mener jeg...
Musemor med tre søte små Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Dersom dere får støtte fra lånekassen så har de en ordning med fødselspenger. http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Ja, det er jeg klar over, så vi kommer til å klare oss helt ifnt økonomisk sett:-) Jeg bare lurer på om NAV gir mer enn kun engangsstøtten i et slikt tilfelle. (selv om jeg ikke tror de gjør det;-)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Jeg er ikke en sikker kilde men jeg har forstått det slik at man ikke skal ha inntekt for å motta engangsstønaden. Men så er det jo ikke alle som regner lånekassen som inntekt heller. Ville ringt Nav jeg, der får du forhåpentligvis et rett svar :=)
Gjest Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Engantsstøtten gjelder dem uten skattbar inntekt, og stipend er ikke skattbart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå