Honningmelon Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Gutten vår på 5 år har brukt bleie om natta helt til nå. Nå mente legen at han bør slutte med bleier om natta også, selv om bleia er helt full om morgenen (han har også en del uhell på dagtid i perioder). Han fikk noen tabletter av legen (pga at han mener gutten har umoden blære o.l.), som han skal ta før leggetid, som skal hjelpe han å holde seg tørr om natta. Nå har vi prøvd dette i to uker ca, og de fleste nettene har det vært uhell, så vi må skifte på senga. Jeg var selv sengevæter til langt opp i barneskolen, så det er nok arvelig. Skal vi bare fortsette å skifte på senga om natta til det en vakker dag går over? Ikke ha på bleie igjen? Han våkner ikke lett selv heller om det blir vått. Sover i det våte lenge kan gjøre.
mamma til fire små Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 det går an å få kjøpt kladder til å ha i senga. regner med apoteket har sånne. dette en et firkantet stykke som du legger på midten av senga. brukes på sykehjem o.l. da kaseter du bare denne og legger på en ny. blir istedet for bleier det da. også ville jeg hatt plast under lakenet som beskytter madrassen. får kjøpt store på samme plass som du får i de kladdene, vi bruker en kjede som heter sykelpeieservice der jeg jobber. men mener apotek også selger slikt uten at jeg er 100% sikker. en ting jeg har lært som mor til to små, er å ta avgjørelser selv, og ikke alltid høre på helsesøster eller lege. det er ditt barn, og om det beste for dere er at han bruker bleie så gjør det. eller du kan velge at han ligger uten bleie, men da bruke f.eks slike som jeg nevnte over her. blir vel litt voldsomt å ta helskift på senga hver dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå