Gå til innhold

Smertelindring i.forb. med fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget ks, grunnet fødselsangst. Men ønsker å føde selv denne gang :)

Jeg lurer på, når er det jeg kan be om epidural? Må jeg ha hatt rier en stund før jeg ber om smertestillende eller kan jeg få det med en gang jeg ber om det ?

Håper noen kan svare:) På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så modig du er som møter angsten din!

Riene må være godt igang før de kan sette epidural. Du kan sannsynligvis få lystgass umiddelbart, men kanskje tenke gjennom hvorfor du vil ha det. Det gir en liten rus, og noen liker det, mens andre blir ukomfortable med det å miste kontroll, om du skjønner. Hva er du redd for? Smerter? At noe skal gå galt? Manglende kontroll? Andre ting? Hva du bør be om av smertestilling avhenger vel av svaret på spørsmålet over.

Lykke til!

Skrevet

Epidural bør settes litt tidlig i fødselsforløpet, for å få skikkelig nytte av det. Tror det vanligvis blir satt før 4-5 cm åpning. Dette er noe du kan be om skal stå i dine papirer, som en plan for fødselen. Jeg hadde det med nr 2, pga hastesnitt med narkose med nr 1. Planen var å ha skikkelig epiduralbedøvelse, slik at om det ble KS igjen, så fikk jeg være våken da. Men fødselen gikk helt fint, og jeg slapp KS:)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har sterk fødselsangst. Smerter og å ikke ha kontroll er det angsten bunner i... Ks jeg hadde med første var grusomt selv om alt gikk fint, men da de skulle ta ut den lille og romsterte veldig inni der følte jeg smerter som ikke var der og at jeg skulle falle av opr bordet... :-/ og selvsagt tiden etter ks var grusom...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...