Gå til innhold

Syntes dere dette er forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år som er i min svangerskapsuke 36+0 i dag jeg går på skolen og har veeldig vondt i korsryggen nå.. får liksom ikke så mye ut av skolearbeidet annet enn og tenke på hvor vondt jeg har i ryggen :(

Bare lurer på om det er forsvarlig at jeg fortsetter å pine meg igjennom skoledagen, eller om jeg skal dra hjem!..

På forhånd takk for svar og råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo bare en uke til du skulle gått ut i permisjon. Jeg vet ikke hvordan dette er i forhold til skole, men uansett er det en grunn til at man helst skal ta permisjon en stund før termin - man trenger å slappe av! Så jeg synes ikke du skal lide deg gjennom skoledagene. Jeg jobber som lærer selv, og vet veldig godt at en skoledag for en elev på videregående kan være mye mer krevende enn mange voksnes arbeidsdag. Hva har du planlagt for resten av skoleåret? Dette er jo heldags- og eksamenstid, og det vil du jo ikke kunne regne med å få med deg :) Snakk med jordmor, rådgivere, foreldre osv. Jeg regner med og håper at du har fått oppfølging rundt alt dette allerede...

Mitt råd er å fokusere på fødsel og baby nå, så kan du ta igjen tapt skolegang senere, når du er klar for det.

Lykke til!

Skrevet

Ok, takk for råd :)

Jeg skal jo snart gå ut i permisjon!

jeg skal faktisk fullføre året, skal jobbe via it's learning og kommer på skolen på eksamensdager :)

Så jeg får faktisk vitnemål til sommeren :)

Skrevet

Det er godt gjort :) Stå på!

Skrevet

Hei!

Jeg fikk min første i slutten av Juni 03 og fikk ikke fulført det skoleåret med karakter i alle fag grunnet svangerskaps relatert fravær og div. sykehusopphold.

Synes det høres kjempeflott ut at du har mulighet til å følge med via it's learning og at du kan få fulført skoleåret ditt:)

Synes du er veldig flink og blir så glad for at ting har forandret seg og du får tilrettelegging!

Kos deg med resten av svanerskapet og snart baby!

Hilsen en som aldri fikk fulført selv....

Skrevet

Går du til behandling for ryggplagene dine?? Hvis ikke synes jeg du skal ta kontakt med fysioterapeut, kiropraktor eller manuell terapeut. Slik at ryggen din blir bedre eller mer levbar.

Skolegangen er viktig, så jeg synes du i hvertfall skal prøve alle muligheter før du begynner med fravær fra skolen. Derimot må du kanskje vurdere å ta det veldig med ro utenom skolen. Man skal samle energi på slutten til fødsel og nattevåk som kommer.

Du får ha lykke til. Håper du finner en ordning.

Skrevet

Så flott at du skal prøve å fullføre skoleåret på tross av fødsel og allting! Håper du får masse hjelp med babyen, slik at du får en time her og der til å jobbe litt med skoletingene. Det blir jo så mye greiere for deg å fullføre utdanninga di seinere når du har et fullført år : )

Masse, masse lykke til!

Skrevet

Ville bare skryte av deg jeg:)

Kjempe bra gjort å fullføre skoleåret må jeg si!!!

Imponert er jeg.

LYKKE TIL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...