Gå til innhold

Da har jeg vært til ul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble faktisk satt tilbake 2uker!!! ganske skuff, men alt så ihvertfall bra ut, og han kunne se hjerteaktivitet :D

Så da er jeg visst bare 6+4 i stedet for 8+3 som jeg trodde. Menmen, skal tilbake om en mnd, så da får vi vite mer.

Legen var egentlig mest opptatt av at jeg har en BMI på 30, og messet veldig om at jeg måtte mosjonere og spise mindre!! noe jeg GJØR!!!!!

Ble egentlig litt lei meg, fordi jeg er jo fult klar over at jeg er feit!! trengte liksom ikke å trykke det oppe trynet mitt!!

Han pratet om at visst jeg måtte prøve å ikke legge på meg mer en 10kg dette svangerskapet, det var liksom absolutt det meste!! mente liksom at jeg skulle slanke meg når jeg var gravid!!

så nå er jeg litt glad og litt lei meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fæl lege. Ikke bry deg om det. Selvfølgelig skal du IKKE slanke deg når du er gravid.

Trøsteklem fra meg.

Skrevet

Ååh, enkelte leger skulle være slått i hodet med en kjevle...... Vi som har extra på kroppen veeet det godt selv. Og en lege/jordmor kan selvsagt komme med gode råd og slikt, det er ikke det. Men enkelte folks innstilling og messing er helt utrolig irriterendes og respektløs. Man er ikke dum fordi om man har extra kilo på kroppen! Og vi har ihvertfall ikke lyst til å gå opp 30 kg i svangerskapet....

Skikkelig artig for deg å få en slik lege når man er full i hormoner og egentlig skal være lykkelig fordi vi har barn i magen!

Se bort i fra den legen og finn deg en ny. Ikke gå på flere kontroller til ham.

Jeg veier 127 kg,dvs gjorde det da jeg ble gravid. Fikk prednisolon for å holde på embryoet etter flere saer, og disse pillene gjør at man legger på seg. Rasende festlig,men nå skal jeg slutte på dem og forhåpentligvis miste litt igjen av den vekten. Heldigvis har jeg en vakker jordmor som backer meg opp istedenfor å bryte meg ned. Håper du finner et slikt menneske å gå til. Det er alfa omega i et svangerskap. Ikke vær lei deg, vær heller sint!

*Klappe på*

Skrevet

Ja, er egentlig mest sint. Skal tilbake til denne legen 11.mai, å visst han da sier noe, så kommer jeg til å si noe tilbake, å så bytte lege!!!

Ble ganske forbanna ja!! Veide akkurat like mye i forrige svangerskap, å da var det INGEN som sa noe. Jordmora var bare hyggelig og snill og sa at det var helt normalt alt jeg la på meg (la på meg 20kg), det var veldig forskjellig fra person til person. Man kan da være overvektig og i god form!!

Så får se hvordan det går neste kontroll, visst han fortsatt er skikkerlig ekkel, så skal jeg garanter IKKE gå til han mer nei!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...