Gå til innhold

Lav vektøkning...


Cella

Anbefalte innlegg

Er nå i slutten av uke 32 og har fremdeles bare lagt på meg ca. 5 kilo. Har alltid hatt problemer med å gå opp i vekt selv om jeg har villet det, men er redd det kanskje er litt i minste laget. Noen andre som er i samme situasjon? (Veide bare 53 kilo før graviditeten). Har ikke fått noen kommentarer på det på kontrollene og magemålet mitt lå midt på streken forrige gang. Kanskje ikke så mye å sutre over men er jo litt redd for at jeg ikke skal ha så mye å gå på når jeg skal starte ammingen etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg tror nok ikke du skal bekymre deg, om JM ikke nevner noe på det.. Jeg veide en del mer enn deg før jeg ble gravid, men jeg hadde gått opp 3,4kg sist kontroll, som var for 1uke siden (var akkurat 32uker) da.. JM sa det egentlig var litt lite, men ettersom magemålene fulgte forventet kurve og magen vokste som den skulle og de var liv i magen hver dag, så var det ikke noe fare i det heletatt;) Og ikke noe jeg skulle bekymre meg over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 35 uker og er fortsatt -1,5 kg i forhold til da jeg ble gravid. Gikk ned 5 kg første trimester og har bare gått opp igjen 3,5 kg. Men nå er jeg i en litt annen situasjon enn deg fordi jeg hadde litt å ta av før jeg ble gravid og er fortsatt ikke mager.

 

Jordmor har ikke kommentert at jeg ikke legger på meg (har ikke gått opp noen ting siden uke 28), og når magen vokser som den skal og alt annet er bra så tar jeg det helt med ro. Jeg sluttet på medisiner som gjorde at jeg la på meg da jeg ble gravid, og det er nok derfor jeg har gått ned "i meg selv" under graviditeten.

 

Men får håpe at matlysten din er bra når du skal amme, da :-) det er jo mange som får en helt voldsom apetitt når ammingen er i gang. Kjenner flere som hadde problemer med å få i seg nok mat under graviditeten og ble veldig tynne, men som tok det igjen etter fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Ikke noe bekymre seg for så lenge babyen vokser og legger på seg.

 

Jeg veide heller ikke mer enn 53 kg før graviditeten og har bare lagt på meg 6 kg hittil. Er nå i uke 35.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med flere svar ovenfor, jeg tror ikke at du skal bekymre deg i det hele tatt. Jordmoren stressa meg ganske mye pga det samme, veldig lavt vektøkning i ukene 26-32 (jeg veide 46 kg før graviditeten), og sa at hvis jeg ikke gikk mer opp i vekt man kunne få babyen ut før termindatoen.

Jeg gikk hos legen som sa at alt var i orden, ikke noe problem i det hele tatt, og at vektøkningen kommer nok senere. Det er jo sant, jeg gikk plutselig opp de siste ukene, er nå i uken 34 og gikk opp 12 kg siden begynnelsen (58 kg nå). Det kan også komme fra hva du spiser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...