Tidemann Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 jeg tenker litt sånn at det er så "mange" som får barn med diverse alvorlige sykdommer som aldri blir oppdaget på UL... også det at det er så vanvittig mange som faktisk får feil kjønn oppgitt også...hvis de ikke kan se det engang,hvordan kan man da stole på de andre opplysningene man får? syns det er litt falsk trygghet jeg,er det bare meg?
*toppris* Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 ja men slik er det jo bare... er jo heller ikke alt som vises på ul, og noen ganger kan ting være så skjult at man ikke ser det osv.... man kan aldri være helt 100% sikker før barnet er komt til verden, men selv syns jeg det er bedre enn ingenting:) og på en ordinære ul er barnet så stort at de kan se alle organer osv tydelig... men selvsagt, skjulte "feil" er det værre med... ang kjønn så kommer det helt an på hva de sier... og hva jeg selv ser selvsagt... er tryggere dersom de sier gutt føler jeg;)
Tidemann Skrevet 1. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2009 ja det er jeg enig i. men jeg har ei venninne som fikk et blindt barn...sitter i meg liksom...syns nesten at det er bedre at de har downs...
Johan Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Rutineultralyden i uke 18/19 er jo til for å sjekke alvorlige ting som hjertefeil (ikke alle de kan se), en del utviklingsfeil i hjernen, ryggmargen, lungene ol. Noen av disse tingene kan de gjøre noe med inne i magen, noen er så alvorlige at man får tilbud om å avslutte svangerskapet. Ingen har noen sinne påstått at man kan avsløre alt. Hadde du villet avslutte svangerskapet dersom du fikk vite at barnet var blindt forøvrig??? Kjønn er en sak de kan se av og til, kommer helt an på stilling, utvikling osv, og det er som noen sa her at det ofte er letter å si med sikkerhet dersom det er gutt. Men kjønn er tross alt ikke viktig, det viktigste er at man får et friskt barn. Ut fra UL kan de finne ut noen alvorlige sykdommer, resten må vi bare leve med at vi ikke vet fram til barnet blir født...
Tidemann Skrevet 1. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2009 Nei,jeg hadde ikke avsluttet sv.skapet uansett... det er hvertfall helt sikkert,men det er jo forskjell på å få problemene rett i fleisen når du sitter der og nettopp har født,enn å få litt tid til å forberede seg... det jeg mente med kjønn var bare at de sier så ofte feil og da blir det vanskelig å stole på at alt de kan se ser bra ut! jeg har to barn frafør av jeg og har valg å ikke vite kjønnet noen av gangene..syns ikke jeg er opptatt av akkurat det nei.tror mulig du misforstod omtrent hele innlegget mitt johan..
Johan Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Ja, mulig jeg misforsto. Fikk på følelsen av at du ikke ville hatt et blindt barn etter det siste innlegget ditt. Er jo enig i at det er mye de ikke kan si med sikkerhet, men det er jo også mye viktig de får sett. Og så er det jo frivillig da...
Nr. 5? Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 jeg stoler på at de ser riktig denne gangen var det 2 stk, en nesten fredigutdannet jordmor og en som hadde hovedansvaret. Begge så det samme og vi fikk vist strekene som de sier er jente. Når de ikke finner noen alvorlige feil så vil jeg velge å tro at alt står bra til der inne. Er det skjulte feil så kan jo ingen rå over det. Jeg er veldig gla for at vi har tilbud om ultralyd og skulle ønske at også tidlig ultralyd var endel av sv.skapskontrollene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå