Gå til innhold

Fikk innkalling til prøverør, forholdet røk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter...JA nå er det noen mnd siden jeg var her sist...Jeg og min tidligere sambo hadde vært prøvere i 2,5 år og når vi endelig fikk prøverør så skjærte det seg fulstending..

Jeg fant ut at jeg kun hadde tenkt på å lage baby de siste årene og helt glemt oss...

No har jeg fått ny kjæreste, som jeg har kjent godt i over ett år før vi nå ble sammen...Er jammen ikke lett å legge baby ønsket på hyllen, selv om jeg så inderlig godt vet at jeg burde..

Vi har snart vært sammen 3 mnd, og ønsket etter barn skriker inni meg...Hva skal jeg gjøre??? Noen som har noen råd??Er jo alt for tidlig å få barn no men..uff

Lykke til jenter..Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Vilja :)

Ja, den situasjonen der er ikke noe lett :)

Men det beste tipset er vel kommunikasjon :) På den måten vil du nok også kunne forhindre at dette forholdet ender som det forrige.

Fortell ham om ditt sterke barneønske. Sier han ok, så kan dere jo evt. ta den risikoen og begynne forsøket på familieforøkelse. Sier han nei, så vet du jo hvor han står og må nesten akseptere det, eller gjøre noe med dette på egenhånd :)

Selv så begynte jeg planleggingen om å dra til DK og bli gravid med donor, siden jeg har en medisinsk tilstand som gjør at det haster littegrann (hvis jeg i det hele tatt kan bli gravid...) :)

Men underveis i planleggingen, bare 2 måneder før avreise, traff jeg min nåværende samboer. Jeg fikk panikk. Skulle jeg droppe DK-tur? Skulle jeg droppe han, selv så vondt det måtte være? Men etter et godt råd valgte jeg å være åpen med ham, og fortalte alt sånn som det var. Responen var sjokkerende, han hadde ikke noe imot det. Han ville selv ikke ha barn, sa han, men han ville meget gjerne bli en super stepappa til mitt barn :D Så han var med ned til DK og vi gjorde hele turen om til en romantisk tur, inkl inseminasjon :)

Ble ikke gravid, og har senere fått beskjed om at IVF er mitt eneste håp. Nå har vi vært sammen i 18 mnd og han hjelper meg med å spare penger til IVF behandlingen :)

Så, snakk med ham, og for alt du vet kan dere komme frem til en helt fantastisk konklusjon! :D

Skrevet

Kan jeg spørre om prøverør er eneste utvei for deg, evt hva som feiler deg? Det var ikke din forrige kjæreste det var noe galt med da?

Du må bo sammen med din nye kjæreste i 2 år (registrert i folkeregisteret) for å få prøverørsbehandling i Norge, eller være gift. Når den tid kommer ville jeg tatt for gitt at han respekterte ditt ønske om barn (kanskje han selv er desperat etter det). Hvis ikke ville jeg vurdert om han er mannen for deg. Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk for svar begge to :o)

Det var nok kombinasjonen av meg og min x som ikke klaffet...Han hadde få antall svømmere og jeg har ikke el hver mnd...Jeg vet at jeg har el innimellom så legen mener jeg ikke har noe problem med å bli gravid...

Jeg har snakket mye med min "nye" kjæreste om dette og han skjønner meg veldig godt, virker som han er klar for barn...Han vet hele historien om hva jeg/vi har vært igjennom... Men det jeg er redd for er hva folk kommer til å si hvis det skjer så fort...

Er redd de tror at jeg har gått fra xèn fordi han hadde "problemer" også finner jeg meg en ny og blir gravid....Ikke lett dette her...! Men vanskelig å kvele ønsket som jeg har hatt så inderlig lenge om å få barn :os

Skrevet

var jeg deg ville jeg prøvd å bare nyte forholdet noen måneder til - også for å finne ut om dette er mannen du vil ha barn med og dele resten av livet med. og nyte forelskelen bare dere to.

og hvem vet - kanskje blir du gravid på naturlig vis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...