Gjest Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Er det mange her inne som har hatt barn som har fått RS Virus? Er det mange som har fått astma etterpå?
Tuppen og mini Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Har en sønn som har hatt RS virus, men det er bare et par måneder siden. Er litt bekymret for det med astma ja, og er veldig på vakt, for legen ba oss kontakte han hvis mini fikk tilbake "astma-pustingen" Synes han puster tungt hele tiden, men det hviner liksom ikke sånn som det gjorde da han hadde viruset.
Gjest Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Uff, ikke så greit.. Får bare krysse fingrene for at det ikke utvikler seg astma...
JenteOgGutterMamma! Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Hei! :-) Min ene sønn hadde RS-virus da han var 6 - 7 mnd, var veldig dårlig i flrere mnd etterpå. Vi fikk innhalasjonspumpe og bricanyl fordi dei trodde han hadde fått astmabronkett, men han vokste det av seg og er i dag helt frisk! :-) Lykke til! :-)
Gøril (210406) Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 snuppa vår fikk kikhoste, RS viruset og influensa samtidig i vinter og hun går nå på full astmabehandling. Vi skal til kontroll i slutten av april og det ser ut som astmabedisinen hjelper. Hun sover bedre om nettene og har ikke fått de anfallene av falsk krupp nå når hun er forkjølet...Håper disse medisinene er forbigående...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Jenta mi fikk påvist RS når ho var 2år, ho hadde hatt det sida april og påvist i juni. Ho hosta så ille heile den våren og det einaste legen sa når eg var på legesenteret var "går ho i bhg?" ja seier eg, "da er ho forkjøla og det vil gå over om nokon dagar." Me havna på sjukehuset grunna viruslungebetendelse da og sida ho hadde hosta så lenge så tok dei ei slik neseprøve for å sjå om dei kunne finna ein forklaring på det. Noko så lett for legen på legesenterete å bestille!!! Ho gjekk på småbarns avd med fleire ungar under 1år som fort kunne ha blitt smitta av ho, gjekk heldigvis bra. Jenta mi fikk også astmamedisin og eg fikk beskjed om å komma tilbake hvis ho starta å hoste att når me slutta med medisinen. Heldigvis kom det ikkje noko hoste. Ho blir fort tett når ho er forkjøla på lik linje med sin mor etter ein stille lungebetendelse. Ho har falsk krupp som storebroren men ein dusj med ventoline tar det med ein gong!! Ingen Astma her og det er snart eit år sida det starta så eg trur og håper at me har klara å unngå det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå