Gå til innhold

Hvor lenge er man smittsom når man har bronkitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa begynte på pencillin på fredag. Hvor lenge er hun smittsom? Hun hoster fortsatt, men har ikke feber og er i ganske god form, litt mer sliten enn vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bronkitt er ikek smittsomt, tror jeg iallefall..

Skrevet

Eg spurte legen ein gong som sønnen min hadde lungebetendelse og var veldig hissig raud i det eine øyre om det var smittsomt.

Svaret eg fikk var " Alt som har med ører og luftvegar å gjera er smittsomt!!" Så ja da er bronkitt smittsomt også........kor lenge er ein anna ting

Skrevet

jeg har bronkitt nå, var på legevakta sist onsdag og fikk pencilin, men kunne gå på jojbb igjen dagen etter om jeg følte meg i grei form, jobber hvor jeg er oppi mye folk hver eneste dag, så regner med jeg hadde blitt sykmeldt om jeg var smittsom..

Skrevet

Jeg innbiller meg at det er det som forårsaker bronkitten som smitter, Feks forkjølelse som kan sette seg i bronkiene. Ivertfall så har en av mine jenter hatt bronkitt, mens tvillingsøsteren (de deler det meste) fikk bare en lett forkjølelse.

Det med at alt med ører og luftveier er smittsomt tror ikke jeg stemmer. Jeg har kroniske problemer med hals/luftveier og det smitter ikke. Asma er jo heller ikke smittsomt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...