Gå til innhold

Når visste dere...


Anbefalte innlegg

Skrevet

at dere ville ha nr 2 eller nr3?? Barn altså. Vi har et barn på 2 år, og har så smått begynt å snakke om å få nr 2. Når visste dere at det var rett tid for å få fler? I blant er jeg ganske sliten, og tenker at : tenk å hatt enda en nå a! Men samtidig veit vi at vi skal ha fler, og at vi ikke ønsker at det skal være så veldig stor aldersforskjell på dem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid visst at jeg ville ha ganske tette unger 2-3år imellom. Heldigvis så er mannen min enig, så nå har vi en på snart 2 år, å så har vi en i magen :D Blir 2år og 2mnd imellom :D perfekt :D

Skrevet

jeg ville vente til min 1fødte skulle begynne på skolen. da får de fin søskenkontakt, men jeg slipper kranglingen,dobbel bleieskift og nattevåk.og de begge har da fått vært babyer fult ut ;) men så kom tiden for å få barnet og da passet det kjempedårlig mente jeg. er jo student og sliten er jeg også når min lille søte krever ekstra mye en dag ;) og det passet seg bare ikke å få smått der og da, så de planene la jeg bort i fjor.

 

men livet går ikke alltid som planlagt, nå er jeg gravid. og babyen kommer bare to uker etter at mitt første barn blir skolejente ;)

ikke planlagt i det hele tatt, men timingen var ironisk iogmed at jeg skulle få nr 2 på dette tidspunket mente jeg før i tiden :-)

 

tror det er vanskelig å si når ting er rett jeg. for å si det sånn: sliten er man uansett med småbarn i hus og jobb og det som følger med ;) har hørt at man ikke blir mer sliten med flere barn da man får det til å gå i et. steller barna sammen, lager mat til dem sammen osv...

tror dere må føle på sånt selv jeg...vet man egentlig når man er 100%klar for neste barn ?

Skrevet

Godt spørsmål som det ikke finnes noen fasit på ;-)

 

Jeg er enebarn selv, og det eneste jeg visste, var at jeg skulle ha mer enn et barn. Alt gikk etter planen min, fikk kjæreste da jeg var 20, samboere ved 23, giftet oss ved 27 og gravid ved 29. Ops, så fant han seg ny kjæreste og dette var IKKE planen: Alenemor ved 32...

 

Men, man vet aldri hva livet har i bakhånd. Da jeg var 33 ble jeg kjæreste med verdens beste og flotteste mann, som heldigvis ønsket seg barn så fort som mulig (han var 35 da). Etter 7 måneder sammen, herav 4 som samboere, var jeg gravid. Så mindre enn 16 måneder etter at vi ble sammen, var vi blitt foreldre. Vi var enige om at vi skulle ha en til ganske fort, ettersom vi begynner å bli voksne. Alderen tatt i betraktning, trodde vi også at dette skulle ta noe tid. For å si det sånn: Det gjorde det ikke!!! Da babyen var 8 måneder, var jeg gravid igjen. Nå er det fem uker igjen til termin, og vi har en aktiv krabat på 16 måneder. Det går veldig fint, vi har jo også en flott storebror på 6 år.

 

Min mor forventet aldri å bli bestemor, siden hun har bare ett barn selv. Det eneste hun har sagt til meg, er at jeg ikke skulle vente til det passet med å få barn, for det gjør det aldri. Det er nok et poeng i det. Jeg har lært at man ikke skal planlegge for mye, men kose seg som best man kan der man er i livet. Det finnes fordeler og ulemper med det meste, og vi tilpasser oss. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...