Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Hvor lenge kan en baby være inne i magen etter at vannet har gått?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Vet ikke hva som er det lengste men vil regne med det fort kan ta 4 dager. Du blir ikke satt igang før 2 døgn etter vannavgang om fødselen ikke har startet av seg selv og det kan ta litt til før ting skjer når man blir satt igang også. Hos meg gikk det 2,5 døgn fra vannavgang til ungen ble født. Husk vi produserer nytt fortervann hele tiden helt til ungen er født.
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Når vannet mitt gikk med nr.1 begynte det å haste når det nærmet seg 2 døgn. Jeg ble satt i gang etter 1 døgn, og når kroppen min ikke ville i fødsel og jeg ikke fikk rier så ville de ta ks etter 2 døgn.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Jeg ble satt igang ikke fullt et døgn etter vannavgang. Jeg hadde ikke egne rier, og fikk drypp. Så jeg var innlagt, for den gangen var det slik at når vannet gikk, så fikk en ikke gå rundt å vase. Da var det ambulanse, og seng;) Kjedelige greier, når jeg ikke hadde en eneste rie. Og så fikk jeg sove om natte, fikk frokost om morgenen, så sa gynekologen at "nå tror jeg vi setter igang";)
Lykke X 4 Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 De nasjonale rutinene sier at man skal igangsettes innen ett døgn har gått. Men jeg vet at det hender at noen går to døgn og over det, prisgitt av hvilke leger og jordmødre som er på vakt. Det er en infeksjonsfare ved langvarig vannavgang.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg lå to døgn med prematur vannavgang, og kunne ha ligget lenger så lenge jeg lå i ro og det fyllte seg opp igjen. Men fikk infeksjon og babyen måtte ut. Når vannet går til termin er det jo ikke meningen at det skal fylle seg opp igjen og da er nok 1-2dager normalt å gå.
Trollet&lilletrollet08 Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Tror det er forskjell fra jordmor til jordmor,jeg. Ser det nok an. Vannet mitt gikk en mnd før termin. Ble lagt inn pga høy puls på oss begge og fikk beskjed om at de kom til å sette igang hvis jeg ikke hadde begynt med rier innen tre dager. Riene mine begynte samme kveld,men lilletrollet kom ikke før to døgn senere. De følger hele tiden med på barnet og tar ingen sjanser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå