Gå til innhold

Noen som har hatt blodpropp og blitt gravid etter det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk blodpropp i des 2005..

Gikk på marevan (blodfortynnende) i litt over ett år..

Grunnen var p-piller...

Jeg har egentlig visst at det var stor risiko for og få det igjen om man blir gravid, fikk beskjed om det av min forrige lege og at jeg må oppfølges nøye under ett svangerskap senere--

Legen min nå har igrunnen "driti" i det selvom jeg sa hva min forrige lege hadde sagt,..

Var på sykehuset i går for den ordinære ultralyden og fortalte jordmora om det med blodproppen og sånn for jeg har jo vært bekymret.

Det første ho gjorde var og tilkalle en annen lege og vips fikk jeg resept på blodfortynnende.

Ho sa at det var veldig bra jeg sa ifra om det for det kunne vært farlig:S

Så lenge man blir fulgt opp er det ikke så farlig men åssen leger er det som ikke gjør noe med det???

Håper ihvertfall alt går bra nå og at tvillingene og jeg får det bra under svangerskapet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Jeg har også hatt blodpropp og er nå i slutten av svangerskapet.

Det var litt forskjellig info for min del også. En overlege mente at jeg ikke trengte blodfortynnende fordi at det var liten risiko for å få blodpropp igjen. Mens overlegene på føden mente at jeg måtte ha det. Så det ble at jeg fikk klexane som jeg må gå på til noen uker etter fødselen.

Så det er litt forskjellig meninger på akkurat den fronten.Selv om jeg ikke hadde sluttet med maravan da jeg fant ut at jeg var gravid. Fikk jeg beskjed om å kutte helt ut, ingen ny blodfortynnende medisin før en del uker senere.

Men har heldigvis en fastlege som følger meg veldig nøye opp og i tillegg er på oppfølging hos sykehuset. Så føler meg veldig trygg.

Du får ha lykke til:)

Skrevet

han legen jeg har brydde seg ikke...

Var overlegen på sykehuset som sa jeg må bruke det frem til noen uker før fødsel..

Var klexane jeg fikk og..

Du får ha lykke til du og:)

Skrevet

Hadde blodpropp i leggen for noen år siden. I forrige svangerskap sa jeg til min fastlege at jeg hadde hatt det, det betydde ingenting mente han. Fikk flere ultralyder på sykehuset pga tilvekstkontroll, og helt tilfeldig nevnte jeg det til gynekologen som tok ultralyd da jeg var ca 5 mnd på vei, han skrev straks ut fragminsprøyter til meg. Ved dette svangerskapet nevnte jeg det til min nye fastlege. Hun var i tvil, men ringte en gynekolog på Rikshospitalet og forhørte seg, og fikk beskjed om at jeg skulle begynne med fragmin så fort som mulig. Skal føde ved et annet sykehus, og de har også gitt beskjed at jeg skal ha fragmin (de så jo på søknaden om fødeplass at jeg har hatt blodpropp). Så alle overleger/gynekologer jeg har vært i kontakt med mener at det er best å være på den sikre siden og forebygge. Eneste som mente dette ikke var noe problem, var min gamle fastlege, men han var også av 'den gamle skolen' ... glad jeg ikke går der lenger.

Skrevet

Jeg har ikke hatt blodpropp men har en genfeil som gjør at risikoen er større. Selv om jeg har en "snill" variant får jeg klexane ettersom mamma har hatt blodpropp. Fikk en frisk stor gutt og venter nå nummer to. Fikk noen ekstra ul hvor de målte blodgjennomstrømning til livmor og vekstkontroll. Det som kan være farlig hvis man er disponert for blodpropp er jo at man kan få infarkter i morkaka og babyen vil da ikke få nok næring. Dette merker en jo ikke selv. Men når man får blodfortynnende er visst denne risikoen minimal.

Skrevet

Ja der kan man se..

Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg har fått klexane nå, det gir meg en viss trygghet faktisk...

Har lurt lenge på hvorfor fastlegen min ikke egentlig viste noen tegn til og bry seg rett og slett når min forrige fastlege sa at om jeg skulle bli gravid måtte det følges opp...

Lykke til alle sammen med de små<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...