Gå til innhold

Hemoroider!!!!! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ALDRI nokon gong i heilt mitt liv hatt hemoroider...men no har eg fått ein utposning rett ved endetarmsopningen (sorry for ekkelt innlegg!).

Kva gjer eg??? Nokon som har gode råd/har opplevd hemoroider i svangerskapet. Det gjer ikkje så veldig vondt (enda!), men er litt ubehageleg...:-(

Eg et grovt brød og drikk masse vatn kvar einaste dag...kva anna kan eg gjera for å fiksa problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemoroidesalve fra apoteket? Spør de på apoteket hva de anbefaler. De skal kunne gi deg gode råd :)

Gjest Hormonstinn
Skrevet

Jag har hört att varmt bad en gång om dagen i kombination med salva ska göra susen. Därtill ska man kunna få ner svullnaden om man tar en påse med is och lägger på en stund..

Har också hört att linfrö, tror jag det är, som sätter fart på magen, ska vara bra i motverkande syfte, för att få bättre fart på magen.

Skrevet

Smør på honning! Det har du kanskje stående i skapet... Det hjalp på meg! 2-3 tørkede aprikoser som "kveldskos" kan også få fart på magen:-) De inneholder også jern....

Skrevet

Har nettopp blitt kvitt min "flotte" drue som hang der bak, og mitt råd er å dra til legen! Jeg fikk resept på krem og stikkpiller, som hjelper litt bedre enn de som ikke er reseptbelagt.

Et annet råd er å dynke gas-bind i sterilt saltvann, som du pakker rundt hemoroiden. Dette er smertelindrende, pluss at det myker opp litt.

En annen erfaring jeg gjorde, er at kaldt er bedre enn varmt. Så om du har muligheten til å legge på is, er det en fordel.

Gjest Hormonstinn
Skrevet

Upptäckte förresten idag att gröt på havregryn och kivi sätter bra fart på magen med.. kände direkt hur den kom igång när jag åt gröt i morse. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...