Sylteflesk Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Vi har ikke så stort feriebudsjett i år, men har fått tilbud om å låne en hytte i Trysil en uke i sommer. Er det noe ålreit der om sommeren, mye å finne på? Vi er to voksne og en på 2 1/2 år. Tenker vel at det er OK med sykkelturer og sånt, også har vi fått tips om at det er fint ved Osensjøen. Noe annet å finne på i området? Badeland/svømmehall, bondegårder med dyr som man kan besøke, noen OK steder i Sverige rett over grensen? Jeg har aldri vært i Trysil før, så har minimal peiling på området, tar imot alle tips med takk!
It's all about me Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Det har vist kommet et badeland der nå, men har ikke vært der så aner ikke hvor stor det er. Ellers er det fine områder for turer og fiske. Nord Osen som ligger en liten kjøretur unna har sandstrand og volleyballnett. Ellers er det noen små bademuligheter like utenfor bygda. Ang. Sverigetur så fines Langfloen en liten halvtime unna, men det er bare en liten grenseshappe. Sählen ligger 1.5 time unna og har systembolag, dagligvare og en del andre småbutikker. Ellers er det dårlig med bondegårder og lig. Det er fiske om sommeren og ski om vinteren som er de store tingene i Trysil. Et fint sted som dere nok kommer til å kose der på, men mye liv er det ikke der på den tiden. Hvor er det huset dere skal låne ligger?
ApriIbaby Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 - også kan dere jo ta en tur til Amadeus dyrepark. Forøvrig mener jeg det ligger en oversikt over sommeraktiviteter/tilbud på trysil.no
It's all about me Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Ja det er sant, men dit er det ganske langt. Halveis til Oslo ca.
Sylteflesk Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2009 Takk for svar! Jeg er ikke helt sikker på hvor hytta ligger, men det er i nærheten av skisenteret, er det Trysilfjellet det heter? Jeg vet at det ikke er så mye liv der om sommeren, men det er vel et greit alternativ til Oslo for en uke :-)
It's all about me Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg skulle gjerne tatt en uke i Trysil om sommeren.......med fint vær vel og merke, he he. Har bodd der noen år så hadde vært kos med en gjennsynstur.
Joikaboll@ Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Vi skal også til Trysil en uke i sommer og har hvert det tidligere. Det skjer lite der, rolig, godt og avslappende. Fiske, fiske og fiske. Stranda i nordre Osen er knall Amadeus dyrepark er en koselig park, men det er jo maaaange mil fra Trysil. Hvertfall 20 hver vei. Det skal være en åpen gård nedover mot Elverum, husker ikke helt hvor det var i farta. Langflon er tragisk, men duger til en kjip harryhandel Sàlen er litt større, med bedre utvalg og en koselig plass.
Gjest Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 Anbefaler å besøke Savalen jeg da De har en "nisseshop" der, med nisseverksted og greier. Kanskje ikke den kjekkeste årstiden, menmen. Vi var der i mars et år; sendte julekort til oss selv som kom frem i desember. Med eget nissestempel Har hørt der skal være veldig fin natur om sommeren også. Ellers så er jeg veldig glad i Røros jeg da Er jo fint med en dagstur dit. Jeg kunne godt tenkt meg å lånt hytte ei uke på Trysil selv jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå