Gå til innhold

Hvor mye hadde/har dere lagt på dere i uke 28/29???faders svigermor..grrr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde svigermor her i dag,og hun MÅ liksom lire av seg at: Nå har du lagt på deg mye.....

Har jeg lagt på meg så mye???

Er 28+2 og lagt på meg 9kg veier 67kg nå.

veide akkurat det samme med nr 1 i samme uke,og endte opp på 71kg altså +14kg.

Det er ikke så mye det er det???

Kjenner jeg blir så max provorsert.

Er jo faktisk meningen at man skal gå opp da.....Grrrrrrr

Åssen lå/ligger dere andre ann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din svigemor skal være glad hun ikke er min svigemor, for jeg ville kommet med en eller annen frekk kommentar tilbake.

Sånt sier man bare ikke.

Skrevet

Tette sambo da...

Forsvarer moren sin vet du..

Men,mamma mente det ikke sånn da,mente at magen var blitt stor...

men,for svarte.Da sier du ikke lagt på deg,men vokst i magen eller ett eller annet da.....*dobbelhormonklikk*

Skrevet

Da hadde jeg skyldt på hormoner for min teite kommentar ;)

Har svigemødre lov til å være "dum" å si teite ting, har gravide kvinner det også.

Å slike ting som gjelder vekt, det komenterer man bare ikke, alle som har litt mellom øra, vet da det.

(Med mindre man kommenterer noe positift, som at man ser at en som slanker seg har mistetvekt, eller at en som prøver å legge på seg har lagt på seg)

Skrevet

Er helt enig med deg i at alle som har litt mellom øra vet at en ikke kommenterer vekt! Men det er utrolig mange som innbiller seg at den regelen ikke gjelder overfor gravide. Er møkka lei av å høre kor stor eg er blitt, og at no ser du sprekkeferdig ut. Kor i all verden har de det i fra at det liksom ikke går innpå gravide??????

Skrevet

9 kg var da ikke mye! Isåfall har jeg lagt på meg mye også, hadde vel gått opp ca 10 kg på den tiden. :)

Skrevet

Tror ikke du har noe å bekymre deg over! Hadde lagt på meg 10 kg i uke 29. Jordmor sa det var helt normalt. Hun sa at alt mellom 12 og 15 kg er normalt å legge på seg i et svangerskap, om man ikke har mye vann i tillegg, da blir det gjerne litt mer. Har litt over fire uker igjen nå og har lagt på meg 2 kg til og det blir sikkert 2 kg til før fødsel altså + 14 kg.

Skrevet

Jeg har lagt på meg ca 2-3 kg og er 31 uker på vei.. Her er det jordmor som kommer med kommentarer til meg.. Hver gang jeg er hos henne og veier meg, påpeker hun at det er bra at jeg ikke har gått så mye opp i vekt siden jeg har mer enn nok fra før.. Nei, jeg er ikke overvektig, men jeg har litt på kroppen.. men jordmor mener tydeligvis at jeg bør få høre ofte at jeg har noen kilo for mye.. Er like deppa hver gang jeg går derfra over å føle meg feit.. takk til jordmor

Skrevet

3 kg til nå. Er 28+5 i dag. Sliter en del med kvalme fortsatt, tviler vel egentlig på at den kommer til å gi seg. Prøver å spise det jeg klarer, med mer eller mindre hell desverre..

Sist svangerskap la jeg på meg 23 kg og gikk ned igjen 20 av de ganske så fort etterpå

VEKTA blir det den blir! Ferdig med det, folk kan gi seg med å komme med stygge slengkommentarer ang det. Værre å ikke legge på seg noe som helst i et svangerskap.

Skrevet

svigermor..... orker ikke møte henne så mye nå men ellers så kjøper hun ALLITD klær til meg i gave ved bursdag/jul.

ALLTID i liten størrelse å sier at: Den kommer du i snart!

Tusen takk!!

Uke 30 og lagt på meg 11 kg å har det topp :)

Skrevet

Helt normal vektoppgang det :) Min svigermor har kommentert hvor stor jeg er omtrent hver gang hun har sett meg siden uke 25 eller deromkring - "Herregud nå er du stor altså!" og hver gang sier jeg (litt innbitt og irritert) at jeg er midt på kurven og ligger helt likt i forhold til forrige gang.

Jeg tror faktisk at de mener det som et kompliment, det var jo gjerne litt stas med store babyer for en tid tilbake. Men det er voldsomt irriterende å høre det, særlig når du vet at du er helt gjennomsnittlig. Dessuten er kommentarer fra svigermødre ofte ti ganger mer irriterende enn de samme kommentarene fra andre...

Skrevet

Hdde lagt på meg akkurat det samme som deg (endte opp på + 15 sist og blir nok samme nå) - men snille svigermora mi sier støtt og stadig; "Det er jo ingen ting, jeg la bestandig på meg 20 kilo jeg!"

Skrevet

Håh!! Hadde nok tent på alle plugger jeg og.. Har lagt på meg 15 kg i uke 26. Ser bare svigers en gang i uka på skype siden de bor i nederland, og da sier hun alltid bare "ååå, så fiiin". Hun er helt herlig, da:)

Skrevet

Lå på eksakt samme kiloantall og vekt som deg i de ukene der, og jeg hr hørt gjennom hele svangerskapet: Du har ikke lagt på deg noe du, er kun magen som vokser hos deg etc. ALtså, kun positive kommentarer, Det tror jeg du også sikkert har hørt, så jeg hadde sagt at det er ikke det alle andre sier, så da vet jeg ikke hva du ser som andre ikke ser...

Dessuten burde din svmor vite at man ikke pusher knappene til en gravid dame!

Jeg er sikker på at du ser fantastisk ut og stråler! :)

Skrevet

Føler med deg. Min svigermor har klart å holde munn. Det har hun derimot ikke gjort mot kona til svogeren min - så kanskje hun har lært???

Uansett - her er det mor min og bror + hans kone som holder på. Mamma begynte allerede fra hun fant ut at jeg ble gravid. "Det skal bli spennende å se hvor stor du ble denne gang" osv. Ikke fordi jeg ble så gedigen stor de to andre gangene, men fordi hun selv ble så stor med bror min - og at hun hele tiden forventer at jeg skal bli noe ala det samme. Og siden jeg var 4 måneder på vei har kommentarene haglet, å så stor du har blitt, denne gangen blir nok stooor. Senest i går så kom det... traff en tidligere klassevenninne av deg, hun er på samme størrelsen som deg, men hun skal ha en måned TIDLIGERE....

Også svigerinnen min og bror min kommenterer dette. Svigerinnen min sammenligner meg med seg selv. Hun er en bitteliten flis, et godt hode lavere enn meg. Jeg har alltid hatt en mer robust og tung beinbygning. Aldri kraftig, men slank og atletisk. Uansett, det blir umulig å sammenligne meg med henne, vi er jo helt ulike. Dessuten er dette mitt barn nummer tre, hun har "bare" født ett barn før. Altså blir sammenligningsgrunnlaget helt feil. Har prøvd å forklare dette... men nei...

Tror ikke at dette er ondsinnet, men det er ufint og tankeløst. Man kommenterer ikke andre folks vekt og fasong til vanlig, da gjør man det heller ikke på gravide. Og ja, jeg er ikke fornøyd med kroppen min som gravid, men de kommentarene gjør det overhodet ikke bedre. Det ødelegger faktisk. Føler jeg aldri kan kose meg med noe som helst - for da legger jeg jo bare på meg ENDA mer....

Bare en liten utblåsning her også...

Jeg har faktisk ikke veid meg, men regner med at jeg har lagt på meg ca 2 kg mer enn deg, og er nå 28+0. Jeg pleier å legge mye på meg i begynnelsen og slutten, og så stagnerer det i midten. Akkurat som forrige svangerskap.

Skrevet

Hehe, ja det er rart ha folk får seg til å si. Jeg blir ikke så veldig såret av kommentarene, for jeg vet de ikke er vondt ment- og så kommer de ofte fra folk som ikke har helt peiling.

Svigerfar synes jeg har såååå stor mage, enda jeg ligger under streken.

Er i uke 34, og da jeg sa til mamma at jeg hadde lagt på meg 8 kilo mente hun det var mye- sier hun, som la på seg 30 kilo med meg, og jeg ble født i uke 34.. Hehe, tror hun har glemt det, gitt..

Skrevet

Ja, er det ikke festlig...? Jeg skal ha nr 2 og er nok litt større enn jeg var sist. Ikke lagt på meg så mye, men hadde litt ekstre fra før som ikke gikk helt bort etter 1. graviditet. Gått opp ca 1-2 kg fra startvekt (men gikk ned ca 5 kg pga kvalme og oppkast først) totalt ca 6 kg. Er 28 uker på vei nå.

Har hørt det av nesten alle jeg har møtt: ja, du er vel ganske mye større nå enn du var forrige gang? og: Nå begynner du å få skikkelig stor mage! Jo, takk, virkelig hyggelig..... Hvorfor er det helt greit å slenge ut sånne kommentarer når man er gravid? Man gjør jo ikke det ellers! Og alle som skal ta på magen da, gravidmager er liksom felles-eie...? Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...