Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Vet man ikke skal gjøre det, men noen ganger klarer vi ikke å la være... Huff.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Det gjør man ikke. Da avslutter man kaldt og rolig, for så å ta opp tråden etter at barna ikke er tilstede. Kanskje det også klarner hodene litt, så man ikke er helt i fyr og flamme mens det står på. Barn oppfatter mye mer enn man selv tror, så behersk dere.
Gjest -<<- Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Kommer an på hva man legger i begrepet "krangle," men om det innebærer banning, skriking, utskjelling o.l bør det selvsagt unngås.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #4 Skrevet 31. mars 2009 Men er det bedre for barn at mamma og pappa skiller seg enn at de krangler innimellom?
*toppris* Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 ikke bra... stresser barnet og kan føre til ødelagte forhold mellom barnet og foreldrene... barnet kan bli innesluttet og "redd"... hvis du skjønner hva jeg mener...
Gjest -<<- Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Øh? Hva er det for tåpelig ultimatum? Det er helt normalt at par krangler av og til. Men de bør være voksne nok til ikke å ha heftige krangler foran ungene sine. Alternativet er å skjerpe seg, ikke å skille seg.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Syns krangling er en u ting i det store og det hele. Foran barn kan man ha rolige diskusjoner, utvilker det seg, så får man ta det senere, ingenting er så viktig at man MÅ ta det der og da.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 som sønnen vår 3 år sier: " selv om dere krangler må dere ikke glemme at dere er glad i hverandre. For en familie er gladi hverandre selv om de er sinte". Jeg er selv vokst opp i et hjem med endel høylytt diskusjon og var aldri utrygg når det var slik. Ble forklart at innimellom når man er en åpen og sammensveiset familie blir det krangling, uten at det betyr at vi skal flytte fra hverandre. Dette har jeg sterk tro på den dag idag. Men banning og skriking hører ingen steds hjemme foran barna, men litt drama er helt ok- så lenge man blir venner så alle ser det.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Kommer ann på,men barna har ikke vondt av å se at mamma og pappa kan være litt uenige noen ganger for h*n ser jo ellers at alt er bra. har diskutert foran datteren våres noen ganger, men hun holder seg som regel på romme å ser på film så hun hører oss bare.dette er noe hun gjør fordi hun har hatt lyst å har hun vært i samme rom så har jeg prøvd å holde stemme nivået litt nede, men ikke alltid like lett når man blir frustrert.
Tre rosa kalver Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 Krangling på en skikkelig måte/ heftig diskusjon trenger ikke være en uting foran barna, sålenge man blir venner foran barna også! Da ser barna at det ikke er farlig å krangle, og man kan løse konflikter.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 helt enig med deg 21:44 datteren våres er 2,5år. men samboeren min er imot å diskutere eller krangle i nærheten av barnet, vi blir jo seff venner etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå