Gå til innhold

svangerskapsdiabetes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde +2 på urinprøven på kontroll forrige uke, og etter glukosebelastning fredag var blodsukkeret 10...så nå må jeg måle blodsukker(og spise lite og ofte). Skal kutte ut alt søtt etc, men har noen erfaring med hva blodsukkeret skal ligge på?? Fikk eg bare beskjed om at det burde være under 6,5 på morgenen før mat, og at jeg skulle prøve meg frem for å se hva som ga høyt blodsukker....syns det er vanskelig, blir jo så sulten av å tenke på dette hele tida! ;/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har diabetes type 2, fikk svangerskapsiabetes med nr en for 4 år siden og har hatt diabetes 2 siden den gang( kostholdsregulert)- betyr at jeg ikke må bruke insulin når jeg ikke er gravid. Men nå når jeg er gravid igjen må jeg bruke insulin. Jeg går på oppfølging på sykehuset, og de sier at fastende blodsukker på morgnen skal ligge under 6, og blodsukkeret skal ikke være på over 8 to timer etter du har spist mat eller annet. Masse lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar, det hjalp masse! Da har jeg nok 'litt å gå på', har vært så redd for å gjøre noe feil så har kanskje spist litt lite noen ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...