Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Hvis man skal ha 50/50samvær, to barn på 4 og 2år hva er da å foretrekke: bytte anehver uke, midt i uka (4dager den ene uka, 3dager den andre), to dager (det var faktisk en megler som foreslo det -to dger her, to dager der) ???
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 1 uke: for lang tid.. 2 dager å så bytte: for ofte, kaos! 3 dager å 4 dager hver høres bedre ut:) da er det hyppig, men ikke for lang tid unna den andre forelderen.. min mening da:)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Vi forsøker oss på 50/50 ordning nå. Hvor vi har barnet 1 uke hver. Fra mandag til mandag. Nettopp begynt, så det har gått fra så langt. Ble en litt forlenget uke denne gangen, jeg har hatt h*n fra mandag i forrige uke, til i dag. Eksen skal ha h*n fra i dag og til mandag. Så skal h*n tilbake til meg. Litt "rot" første uken, men ska bytte hver mandag.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Vi har også annenhver uke, og det har gått bra. Vi begynner fra fredag til fredag slik at vi kan slappe av sammen i helgen slik at det ikke blir rett til barnehagen med engang dagen etter
Manhattan skyline Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 En ting det er verdt å sjekke: Jeg tror ikke det blir anbefalt å ha 50/50 til barn under tre år... Deres tidsperspektiv er ikke bra nok utviklet.
Manhattan skyline Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Barneombudet sier barn bør være minst 3 år før de får delt bosted, og anbefaler gradvis opptrapping. http://www.barneombudet.no/temasider/familie_samvar/barn_og_sa/arkiv/kronikk _ba/ (sakset fra en annet tråd)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Hjelper lite med hva som er annbefalt når mekler er sprengt i hodet og eks ikke går med på annet enn 50/50.
Manhattan skyline Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Når mekler er sprengt i hodet? Har en megler anbefalt dette? Da synes jeg du bør be om en second opinion et sted. For tror det er ganske bred enighet om at 50/50-løsning for barn under tre ikke er bra. Kan du ikke ta en telefon til barneombudet da, samt et annet familievernkontor? Så har du noe å stille opp med i forhold til mekleren.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Sprengt i hodet ja... Mekler mente at 50/50 deling, var en veldig bra løsning, selv om vårt barn nylig har blitt 2 år. Hun skjønnte ikke helt, hvorfor jeg ikke ville gå med på det.
Andreas76 Skrevet 4. april 2009 #10 Skrevet 4. april 2009 Vi har barn som er 6 og straks 4 år og har 50/50 ordning. Vi har delt annenhver uke, så de leveresi barnehagen på mandag av f.eks meg, og blir hentet av mammaen, hun leverer dem igjen neste mandag også henter jeg dem og har dem den uka. Har hatt denne ordningen i et års tid. Anbefaler at hvis dere er venner at dere møtes for levering og ikke gjør det som oss via bhg, men vi har våre grunner til å ikke møtes mer enn vi må.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå