Gå til innhold

minstesats på bidrag...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på hva som er laveste sats på barnebidrag nå for tiden?

 

Bare lurer, for jeg fikk svar fra nav idag ang bidrag... og synes kansje bidraget er litt lavt, 1190 kr mnd.... Jenta er 14 mnd og faren tjener 350000 kr året. Skal ha noenlunde "vanlig" samvær. Så jeg lurer da på om dette kan være riktig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er forskuddet du mener, men det er hvertfall avhengig av kun din inntekt. Laveste er 0,-. Høyeste er vel 1350 eller noe. Dette er forskuddet.

 

Du får bruke bidragsveilederen på NAV sine sider, om dette er det bidraget barnefar skal betale, og du mener det ikke stemmer. Og stemmer det ikke, så får du klage.

 

Men husk at bidragsforskuddet ikke er samme sum som selve bidraget.

 

Om barnefar har brutto inntekt under 180 000(tror jeg, langt fra sikker), så blir bidraget han skal betale satt i null. Da får du evt kun forskudd fra NAV, om din inntekt er lav, også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...