Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Noen som har peiling på hva som er laveste sats på barnebidrag nå for tiden? Bare lurer, for jeg fikk svar fra nav idag ang bidrag... og synes kansje bidraget er litt lavt, 1190 kr mnd.... Jenta er 14 mnd og faren tjener 350000 kr året. Skal ha noenlunde "vanlig" samvær. Så jeg lurer da på om dette kan være riktig....
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Vet ikke om det er forskuddet du mener, men det er hvertfall avhengig av kun din inntekt. Laveste er 0,-. Høyeste er vel 1350 eller noe. Dette er forskuddet. Du får bruke bidragsveilederen på NAV sine sider, om dette er det bidraget barnefar skal betale, og du mener det ikke stemmer. Og stemmer det ikke, så får du klage. Men husk at bidragsforskuddet ikke er samme sum som selve bidraget. Om barnefar har brutto inntekt under 180 000(tror jeg, langt fra sikker), så blir bidraget han skal betale satt i null. Da får du evt kun forskudd fra NAV, om din inntekt er lav, også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå