Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere da? Om dere er på jobb, med ungene, lager mat osv. Fortsetter som ingenting selv om det kjennes godt, blir værre og etterhvert er småvondt, eller setter dere dere ned og prøver å ta det med ro litt? Når mener dere evt at det er såpass med kynnere at det er på sin plass å kanskje tenke på å be om en (gradert) sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt pga kynnere. Er snart i uke 33.

Grunnen til at jeg er sykemeldt pga kynnere er at jordmor og lege var redd for at de skulle resultere i for mye modning og dermed øke sjansen for for tidlig fødsel. Jeg fikk kynnere bare jeg reiste meg fra sofan. Så nå har jeg fått streng beskjed om å ta det veldig med ro. Og jeg klarer ikke stort annet heller. Har heldigvis bare meg selv å tenke på da, så det går forsåvidt greit, det er bare superkjedelig... Men er jo for en ekstremt god sak da :)

Du må nesten høre med lege/jordmor om du bør sykemeldes for kynnere, det er jo forskjellige grader av de og så har det visst noe si om du er førstegangs eller ikke. Og hva slags type jobb du har spiller jo også inn, jo mer fysisk den er, større sjans er det vel for sykemelding, vil jeg tro.

Når jeg kommer over uke 35 satser jeg på å jobbe litt igjen (gradert) før jeg går ut i permisjon, for da er det ikke så farlig om noe skjer... :) (har en stillesittende jobb)

Vet ikke om dette var til så veldig mye hjelp for deg.... Tipset jeg fikk for kynnerne i starten var å legge meg ned og vente til de gikk over (burde gjøre det innen en time), evt bevege meg litt dersom de kom når jeg var rolig. Varme dusjer hjelper visstnok noen også, selv om jeg ikke merket noen forskjell.

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg har sittet i ro i 2-3 timer nå, men det går ikke over, kommer nye hele tiden. De er småvonde og litt harde, men ikke sånn at jeg er redd for at det er rier eller noe sånt. Er i uke 22.

Jeg jobber som lærer på ungdomsskole, så er endel i bevegelse på en dag og er en stressende jobb sånn sett. Er fjerdegangsgravid, så har 3 barn på 6 år, 4 år og 1,5 år ta meg av også, er f.eks jeg som må levere og hente i barnehage hver dag, noe jeg synes begynner å tære endel på (må bli meg siden jeg trenger bilen og kjører forbi der uansett, 15 min å kjøre, mannen kan gå til jobb og vi har bare en bil).

Begynte å få skikkelig med kynnere for en ukes tid siden, og synes det har økt veldig på de siste dagene, men vet liksom ikke om det er sånn jeg bare må regne med eller om det burde blinke noen varsellamper for meg. Med de andre barna var jeg student, så da kunne jeg slappe av akkurat når et passet meg på dagtid, dette er første svangerskapet mitt i jobb, så er utrolig usikker rett og slett.

Skrevet

Syns du bør høre med legen.. er nok ikke normalt at de skal være så harde så tidlig, og slettes ikke at de skal vare så lenge.

Kan hende de sier at det bare er sånn det er for din del, jeg fikk vite at jeg har kynnere som flergangsfødende kan ha, har visstnok en noe "småirritert" (hehe, tror det var det jordmoren kalte det) livmor, og noen har bare mer kynnere enn andre.

Men når de ikke gir seg når du roer ned, så bør du ta det med legen!

Lykke til, håper de gir seg! Og jeg beundrer deg som har så mange små barn å ta deg av i tillegg, ikke rart du syns det begynner å tære en del!

Skrevet

Nei, jeg må ærlig innrømme at noen ganger missunner jeg førstegangsgravide bitte litt, hehe... Ikke missforstå, jeg ville jo aldri vært foruten barna mine, men det ER mye tyngre å gå gravid med flere små barn synes jeg. Ikke bare fysisk, men samvittighetsmessig, får jo så dårlig samvittighet når jeg ikke orker all verden med dem :-(

Jeg skal til legen rett over påske, så har 3 dager igjen på jobb før påske, og en etter det, før kontrollen, så tenker jeg tar de dagene, så snakker jeg med legen på kontrollen.

Skrevet

Jeg er også sykmeldt pga kynnere og diverse. Jeg venter nr. 5 og begynte med kynnere i uke 20. Til tider har det også vært ganske regelmessig sammentrekninger så jeg har måttet telle minutter imellom som ved rier. Nå er jeg i uke 32 og har myye kynnere. Det er ikke lett å holde seg i ro når du har en gjeng fra før. Jeg må bare stoppe opp og vente til det går over. Dessuten ikke bære noe tungt som handleposer og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...