Gå til innhold

lurer på noen ting ang. bading.

Anbefalte innlegg

Skrevet

i basseng, kan man d? og i boblebad. og kan man gå i sauna og badstu????????

e 4-5 uka på vei og hadde tenkt me på badeland i påska.... va med legen i går men glemte å spør. men legen sa e har et høyrisikosvangerskap så kansje d ikke e så lurt. så no får e ikke løfte på noen ting. jobbe på gulv i butikk, så der vart e omplassert til kassa....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basseng går bare fint, men vær forsiktig med boblebad og badstu slik at du ikke blir overopphetet. Er vel egentlig ikke anbefalt å ta boblebad og badstu. Å ihvertfall ikke sauna, fordi der er det jo mye varmere enn badstu.

Skrevet

ja da tar e ingen sjansa, da bllir d ikkke badeland me me......

men ka med solarium da?

Skrevet

Jeg er i svømmehallen hver uke, noen ganger to ganger i uka. Elsker å svømme for å trene, samt at jeg går i varmtvannsbasseng men jenta mi hver uke og bader og koser oss. Det er ikke farlig i det hele tatt Da jeg var gravid sist svømte jeg to-tre ganger i uka hele svangerskapet og legen sa det var kjempebra. Så bare kos deg du! Boblebad er usikkert pga bakterieinnhold, men det er sjeldent farlig det heller. Solarium kan du ta i moderate mengder. Det tok jeg litt sist jeg var gravid. Bare pass på at magen ikke blir for varm.UV strålinga kommer ikke helt ned til fosteret uansett, men du må som sagt passe på varmen. Det samme gjelder badstue, i moderate mengder er det ikke farlig. Legen sa at det verste med badstue var at du selv kunne bli svimmel, men en fem minutters avslaping er ikke skadelig. Kroppen holder uansett 37 grader:-)

Skrevet

Offentlig bad kan du ta frem til uke 38.Solarium er helt ok, men vær obs på at du lettere kan få pigmentflekker nå som du er gravid.

Skrevet

svømming er ikke farlig men har fått beskjed om at boblebad ikke er helt heldig pga mye bakterier... jeg svømmer 2 ganger i uka og går i badstue etterpå i ca 5-10min.

værste som skjer er at jeg blir litt svimmel og da har jeg bare sittet litt for lenge...ta gjerne med en vannflaske!(hjelper godt på stive muskler å sitte i badstue)

Skrevet

takk for alle svar:) kansje e tar me en tur lell da:) d va liksom boblebade, solarium, badstue og varmtvansbasenget med bobler e syns e godt å ta på badelandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...