Gå til innhold

Smerter forann på skinnleggen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi noen muskler eller slikt som man kan strekke der?? Begynner å lurer på hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beinhinnebetennelse, kanskje?

Skrevet

Søk på "benhinnebetennelse" hos de forskjellige nettdoktorene og se om du kjenner igjen symtomene..

Jeg har hatt det flere ganger og det gir smerter på skinnleggen.

Skrevet

Tenkte også på beinhinnebetennelse. Har en god venninne som er mye plaget av det.

Skrevet

Ehh... er ikke det ganske alvorlig da? Har ikke fått noe slag, eller gjort noe uvanlig så lurer veldig her nå...

Vel, får se det ann noen dager.

Og nei, det er ikke barna mine det gjelder. Da hadde jeg ikke sett det ann.

Skrevet

Benhinnebetennelse er forresten ikke en alvorlig diagnose, det er helt vanlig å få hvis en belaster bena litt mer enn vanlig, f.eks hvis en begynner å trene step eller aerobics, plutselig går mye mer enn vanlig i trapper e.l. Det er en belastningsskade på en sene foran på leggen, og behandlingen er stort sett å ta det litt mer ro og ikke trene en liten periode...

Skrevet

Beinhinnebetennelse er overhodet ikke alvorlig, med mindre du forveksler det med compartement syndrom. Jeg har hatt beinhinnbetennelse i årevis, og kjenner det mest når jeg ikke har gått med høye hæler, tråkket lenge på hardt underlag med dårlige sko, og danset en hel kveld.

Det går over om du tar det med ro. Det hjelper meg å massere med tigerbalsam og ha bena i varmt vann.

Skrevet

Høres ut som beinhinnebetennelse. Ikke farlig i det hele tatt, men kan være veldig vondt. Hvis du trener mye bør du avstå fra dette en periode og oppsøke fysioterapeut. Beinhinnebetennelse kommer av at du har belastet benet ditt feil. Du vil kunne kjenne kuler hvis du drar en finger ganske hardt nedover på fremsiden av leggen.

Skrevet

Vert inne å lest litt om det nå... skjønte jo fort at det ikke var noe alvorlig...heldigvis.

Forvekslet det med noe annet ja. Min bror hadde en betennelse i beinet, og kom på sykehuset i siste liten... og gikk på sterke medisiner i lang tid.

Trener ikke stort, men går jo helt høgganes gæærnt med beina. Skoa slites ut med en gang... på yttersiden. Kanskje det kan ha noe med det å gjøre.

Vel, går nok over etter et par dager.

Tusen hjertelig takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...