Gå til innhold

bidrag :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,noen som vet ca hva jeg vil få i mnd med 2 barn på 5 og 12 år?? faren har ikke noen samvær,og har visst fått to "nye"barn og giftet seg med ei som er arbeidsløs.

min inntekt er på ca 340.000 og hans på 330.000

noen idë noen her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.nav.no/page?id=337

Stebarn har ingen innvirkning på bidraget. Det har heller ikke ny samboer, annet enn at bidragsevnen til barnefar øker pga det. At hun ikke har jobb, er uten betydning. For han har ikke forsørgelsesbyrde overfor henne og hennes barn. Og hun skal dermed bidra med sitt til boutgifter osv der. Dette gjør at han skal kunne ha mer igjen med å bo sammen med annen voksen.

Skrevet

eg trur kanskje jeg skrev litt missvisende, han er GIFT med denne nye dama,dvs at han har jo forsørgerplikt for henne-og barna er også hans, skrev"nye" pga at han har fått et nytt kull med henne om dere forstår:)

vet at de har en del gjeld pga bolig,og har hørt av andre som har vært i bidragssaker før at dette tar de hensyn til. selv har jeg veldig lave boutgifter,da jeg og barna bor hos min samborer(som forøvrig tjener over sekshundretusen i året)

noen som har bidragssaker med tålelig samme inntekt som oss-og evt null samvær?

helsning HI

Skrevet

OK, da regnes barna, men ikke henne:) Det får han skatteklasse 2 for, dersom hun ikke jobber.

Gjeld teller IKKE. Bidraget skal komme først, så han burde trukket det fra FØR han skaffet seg lån;)

Det er kun din og barnefars inntekt som teller med, ikke hans nye og ikke din nye.

Du må bare regne på samme måte i den linken jeg gav deg. Og regne et barn om gangen, for så å legge det sammen. Der blir det som skal taes hensyn til, tatt hensyn til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...