Gå til innhold

Middagsglass til baby.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med det, hvor mye ga dere og hvilken type?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte me de når babys va 6 måna og da bare av å til. brukte blåglassan t nestle.

dem va best.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Begynte når hun var 4-5 mnd (fikk mme og drakk mye, så HS anbefalte fast føde). Ga de blå fra nestle som er fra 4 mnd.

Skrevet

Hva gir de som ikke gir middagsglass?

Skrevet

Vi ga litt innimellom fra ca 4 mnd. Men vi ga mest grøt.

Skrevet

Lager middagen selv..?

Skrevet

Eg ga ikkje middagsglass før ho var rundt 8mnd, før det lagde eg middag sjøl. Ho fekk middag ifrå ho var 5-6mnd, gulrot, potet, brokkoli, blomkål osv.

Før det fekk ho fruktglass ifrå Hipp, og ho begynte også med brødskiver rundt 6mnd.

Skrevet

Jeg mener ikke å være vanskelig, men hvordan gjør man det? Koker man alt hverdag og moser? Fryser man bort. Hva bruker man til å mose?

Skrevet

Eg kokte opp masse og moste det med stavmikser saman med kokevannet. SÅ hadde eg kanskje middag for to veker framover.

Når barnet er over 6mnd kan du bruke eigen middagsmat (berre lag den uten salt) og mose den.

Skrevet

Tusen takk NupiSnow. Da skal jeg prøve det! Det hadde vært litt gøy å fått til dette selv.

Skrevet

jeg lagde både middager og desserter selv, fryste ned så han hadde leeenge:) anbefales virkelig:) sunt, godt og billig.

barna kan spise det meste, det jeg unngikk var løk, kål, krydder, salt, fisk/skalldyr (pga mye allergier i fam), nøtter, jordbær...

er egentlig bare fantasien som setter grenser:) når jeg kokte grønnsaker brukte jeg det vannet til maten, og evt som tørstedrikke... (vitaminer i vannet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...