meandmylittle Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Huff,dette er vel et slags syteinnlegg,men fytti så feit jeg føler meg! Har lagt på meg 11 kilo og er 26 uker nå. Ser så godt i speilet at jeg har blitt go og rund i ansiktet,overkroppen og nedover,ja rett og slett blitt småtjukk overalt. De på jobben kommenterte det idag også,noe som ikke gjorde situasjonen noe bedre for min del. Prøver å tenke at dette er ikke noe jeg skal bry meg om,med tanke på den lille fantastiske gutten som kommer ut i juli,men det er vanskelig å ikke tenke kropp når man er gravid. Var veldig fornøyd med kroppen min før jeg ble gravid og har gjennom noen år jobbet litt for å komme dit jeg var. Er derfor vanskelig å se seg i speilet og akseptere forandringene som skjer og har skjedd og den økende frykten for at kiloene aldri går bort.. Er det fler som føler det sånn undre graviditeten eller er alle bare blide og glade og bryr seg mindre om utseende og vekt? Unnskyld min lille syting her,måtte bare få det ut:-)
jannemor Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 Ikke bry deg om hva andre sier - bare nyt den lille i magen! Så lenge du vet at du ikke dytter i deg alt du kommer over, så vil det mesteløse seg. Kanskje du tar alt nå - og at det stabiliserer seg på sltten! Jeg var stikk motsatt - la ikke på meg noe til å begynne med, men fikk alt de siste 3 måneder! Har ei bekjent som gikk opp 40kg, 6 uker etterpå så var ALT borte. Hun slet med vann i kroppen - løsningen på vannet i svangerskap nr to var å kutte ut koffein, salt etc - samt at hun drakk grape juice. Det er jo sunt og vanndrivende. Jeg er nå på vei med to - føler meg som en oppblåst elefant - magen eser og eser - men får bare gjøre det beste ut av det. Hvor skulle man ellers ventilere - er det noen som forstår deg og kanskje er i samme båt som deg, så treffer du de garantert her! Kos deg videre og vær stolt av den gravide magen - det er intet som er vakrere!
Artica Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Du er nok ikke alene om å føle det slik, mange tenker som deg, mens andre ikke tenker noe på det i det hele tatt. Syns forøvrig at det var veldig uomteksomt av dine kollegaer å gi deg kommentar på det. Nå venter jeg nr 4, og er slank fra før av. Jeg har under hver graviditet følt meg som en flodhest, men har vært tilbake i match vekt få mnd etter hver graviditet. Med nr 3 la jeg på meg 24 kg om jeg ikke husker feil, og var knust over vekt oppgangen. 5 dager etter fødsel var jeg på vekta igjen, og jeg hadde kun to kg å ta av meg. Det jeg prøver å komme frem til her, er ikke at vekten nødvendigvis har så stor betydning. Er selvfølgelig viktig å spise sunt, slik at man ikke får store vekt problemer senere. Syns forøvrig ikke at 11 kg var så mye, du har kommet ganske langt i din graviditet
meandmylittle Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2009 Takk for svar til dere begge:-) Jeg må nok innrømme at jeg kanskje ikke har vært fullt så flink når det gjelder å holde meg unna godterier. Sjokolade er min store svakhet blitt,men prøver så godt jeg kan til å begrense det til helger. Vet fra før at jeg har lett for å få vann i kroppen,så kanskje jeg skal prøve den grape juicen! Men har fra tidligere av kunnet spise stort sett det jeg ville uten å legge noe på meg,men var jo også mye mer aktiv enn nå. Så derfor er det så merkelig at je pultselig eser ut! Men jeg skal heller drite langt i det og heller nyte de siste mnd som er i igjen av graviditeten,for dette går jammen fort:-) takk igjen:-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Uff...føler det akkurat som deg Er 27 uker og har gått opp 14 kilo!! Ser ut som ei dundre! Syns jo magen er fin altså, men har lagt på meg så mye på puppene, så føler meg som ei budeie... Prøver å være flink med maten, men må lissom unne meg litt godt innimellom syns jeg. Slutta å røyke litt før jeg ble gravid også, så legger nok på meg mye lettere pga av det også. Også i mye mindre aktivitet enn før... Prøver å trøste meg med at jeg forhåpentligvis ammer det bort. Dessuten er vi så heldig å få sommer-barn så da blir det ut å trille tur hver eneste dag Men det er en mager trøst når jeg ikke føler meg så vel akkurat nå. Sorry, ble visst litt syting fra meg også, men det var så godt å se at det ikke bare er meg som har det sånn
milva76 Skrevet 31. mars 2009 #6 Skrevet 31. mars 2009 Jeg er 18 uker på vei og har lagt på meg 12 kg. har lagt på meg over rumpe, lår og store love handles bak på ryggen. Hater det. trodde jeg skulle få de vanlige buksene mine over bena og bruke med Belly Belt, men får buksene kun over knærne. La på meg 30 kg i forrige svangerskap, men hadde gått ned 40 kg tre måneder senere. Føler likevel at det ikke er noen garanti for at det går av denne gangen.
Madam-mim Skrevet 31. mars 2009 #7 Skrevet 31. mars 2009 Jeg kjenner veldig godt igjen det du skriver. Jeg slet for noen år siden med mye overvekt, og gikk ned 25 kg på 1,5 år. Dette holdt seg stabilt i over 3 år før jeg nå i høst ble gravid. Derfor er det vanskelig å se vekta gå opp. Jeg sluttet å røyke, og har ikke vært flink med maten i svangerskapet. Og har vært mer sittestillende. Er 27+6 i dag, og har lagt på meg svimlende 19 kg. Ender vel opp med 30 kg + hvertfall. Håper det går fort av igjen. Har klart å gå ned før, så skal klare det igjen:) Men det er ikke no moro mens det står på. Men jeg prøver å tenke på at det viktigste er at barnet har det bra. Da får jeg heller ha noen kg ekstra.
neena84 Skrevet 31. mars 2009 #8 Skrevet 31. mars 2009 slå den her dere, er 22 uker og har lagt på meg 21 kilo!! kan ikke si jeg føler meg så lekker lenger ass:(
Mogop fikk augustgutt Skrevet 31. mars 2009 #9 Skrevet 31. mars 2009 Jeg må bare si TUSEN TAKK for at det nå er kommet et par tråder der vi som har lagt på oss en god del kan komme ut av skapet ;-) Jeg er +5/6 kilo i uke 18, og har en irriterende mor som ringer hver dag for å minne meg på at jeg ikke må bli for tjukk (og jeg er 37 år, men tar meg jammen nær av det også...)
neena84 Skrevet 31. mars 2009 #10 Skrevet 31. mars 2009 det er så irriterende med folk som "vet best" og som skal passe på hele tiden, jeg har en svigermor som er på den måten, og AAAARGHH hvor sint jeh kan bli!! Kanskje vi må lage en gruppe for de som legger på seg mye i graviditeten, er veldig godt å høre om andre som har vektøkning. selv om jeg har lagt på meg 21 kilo sier alle at d ikke synes og at jeg er fint gravid..vet ikke om de lyver for å gi meg en bedre følelse eller hva.. kanskje jeg bare har VELDIG MYE vann i kroppen, slår det ut mye på vekten?
AdrenaLine Skrevet 31. mars 2009 #11 Skrevet 31. mars 2009 Du ække tjukk, bare gravid Og det går jo over...
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 31. mars 2009 #12 Skrevet 31. mars 2009 du har da hvertfall en unnskyldning for å være tjukk. Når du ikke er gravid lenger, så blir det verre!
Lykke X 4 Skrevet 31. mars 2009 #13 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har og lagt på meg! Er i uke 25 og har lagt på meg 7 kg, metseparten har kommet de siste ukene. Har tenkt til å passe meg litt i ukene som gjenstår.... Men lar det ikke overskygge gleden av å bli mamma igjen. Kiloene forsvant raskt med forrigemann, men med førstemann tok det 6-7 år....
neena84 Skrevet 31. mars 2009 #14 Skrevet 31. mars 2009 du mamman til mathea, d syns ikke jeg var særlig snilt sagt..man trenger ikke være tykk for å ha lagt på seg mye.. og man er jo heller ikke tykk når man er gravid, selv om man føler seg slik.. det er d mest fantastisk som noen kan oppleve derfor synes jeg d er feil å kalle noen tjukk..
♥ anonym♥ Skrevet 31. mars 2009 #15 Skrevet 31. mars 2009 har gått opp 11 kg til nå jeg å. uke 26(27 i morgen) mamma sa til meg at det var så vanskelig å se at jeg var gravid, for jeg så jo bare feit ut.... yes da, så det var hyggelig. har fått gravid mage syns jeg, men hadde nok igjen litt fett på magen etter forrige svangerskap. selvom magen er hard å fin. nei skal nyte det jeg. har slluttet å røyke, og spiser sjokolade, noe jeg aldri gjorde før, så er vel ikke så rart at kg kommer da. :-)
Mamma'n til Mathea ♥spire12? Skrevet 31. mars 2009 #16 Skrevet 31. mars 2009 Var jo HI som kalte seg selv tjukk. Og jeg svarte bare det jeg har erfart selv. At jeg følte meg tjukk når jeg gikk gravid, men føler meg ennda tjukkere nå Ikke noe stygt ment altså. For når jeg gikk gravid, så syns jeg det var deilig å kunne ha noe å skylde på, og det har jo jeg ikke nå. hehe
JC:-) Skrevet 1. april 2009 #17 Skrevet 1. april 2009 Huff, skjønner deg der ja... Men din første var jeg 58 kg da jeg ble gravid og samme dag som fødselen var hadde jeg lagt på meg 26 kg... Og det er mye å ta av seg igjen. Jeg har etter det aldri kommet meg ned i mine 58 kg igjen, men har funnet ny match vekt og trives der. Graviditet nr 2 la jeg på meg 8 kg, men det var kun pga av at jeg hadde diarè i 7 1/2 mnd....Så dette svangerskapet er jeg veldig forsiktig i hva jeg putter i meg. Har lite lyst til å gå opp 26 kg til. For det er tungt. Men bare tenk på det lille vidunderet i magen vår da. H*n må få trives.
Artica Skrevet 1. april 2009 #18 Skrevet 1. april 2009 Må bare ta med en vesentlig ting her. Noen gravide legger ikke på seg spesielt mye, ofte(ikke alltid) så er dette noen som har litt å gå på som ikke gravid. Mennesker som er tynne trenger å legge for å bære frem den lille, og med tanke på amming i etterkant er noen kg ekstra bare flott.
meandmylittle Skrevet 1. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 1. april 2009 Åhhh,ble så glad jeg når jeg ser at så mange har svart på innlegget mitt!! Da fikk vi bevist at det ikke er bare de som legger på seg 9-12 totalt her inne på forumet og at det er fler av oss som har lagt på seg en god del mer:-) Har vel alltid vært livredd for å bli lubben igjen,noe jeg var for 6 år siden. Så jeg må jo innrømme at jeg lurer fælt på om jeg kommer ned til normalvekt på 56-57. Men for å være ærlig med meg selv,så tror jeg ikke det. Men at jeg skal klare å bli forøyd med kropp og vekt igjen,det skal jeg:-) Men det er nok noe sant i det "Artica" skriver over meg her,at de som er tynne og ikke har mye å ta av legger fort mer på seg for å ha litt å tære på,mens de som er litt overvektige fra før, ikke legger stort på seg- har ihvertfall hørt dette av flere jeg kjenner.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 1. april 2009 #20 Skrevet 1. april 2009 ...må bare få tillegge at jeg senest idag fikk en kommentar på jobb om at jeg var blitt så "drøy". Kan ikke folk bare holde sånne meninger for seg selv??! Grrrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå