Gå til innhold

kaster opp flere ganger i timen nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjør.Kater opp konstant nå og har gjort det i 3 dager.Er redd for at fosteret ikke kan ha det noe bra unnder slike omstedigheter.?Har jo ikke fått i meg næring og veske på mange dager nå!!!

Hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Ta kontakt med lege snarest! Har du ikke fått i deg noe næring, kan det hende du må legges inn på sykehus for å få det intravenøst. Næring er kjempeviktig!!

Skrevet

for å roe deg litt ned, så tar fosteret det den trenger selv om du har det ræva!

Har du fått i deg vann?

Jeg hadde alikevel ringt legen og bedt om hjelp, kan være at du får noen piller som kan hjelpe og hvis det virkelig er kjempe ille får du veske!

Men det er faktisk slik at fosteret klarer seg:)

Prøv å drikk farris og eplejuice, det gir deg litt salter og hjelper å binde opp mat/veske!

Skrevet

Det er som *1+1=2små* her sier- babyen tar det den trenger av næring uansett om du kaster opp masse. Jeg var hos gyn og fikk tatt UL da jeg var ca 13 uker på vei (ble innlagt på sykehus for andre gang da pga hyperemesis). Hun sa at dersom jeg bare får i meg et halvt glass med eplejuice om dagen, så var dette nok for babyen i magen :)

Det viktigste er jo at du får i deg nok å drikke. Mat er strengt tatt ikke det viktigste egentlig. Drikk små og hyppige slurker. Det er lettere å beholde enn om man drikker masse på en gang. Og som nevnt over her er eplejuice og farris et godt tips for å få i seg både sukker og salt. Spis tørre kjeks, evt ristet loff... bare små porsjoner. Magen må ha noe som er lettfordøyelig.

På mitt verste kastet jeg opp stort sett hver halvtime gjennom hele dagen og kvelden, og fikk ikke i meg noe som helst. Så dersom du merker at du ikke får i deg nok væske og at urinproduksjonen går ned, så kontakt lege. Det er i grunn ingen vits å gå og vente heller. Be om å få kvalmestillende. Jeg har i alle fall fått diverse medikamenter, men ingen har hatt særlig stor effekt. Bare i små perioder slik at jeg har fått i meg litt næring.

God bedring og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...