Gå til innhold

2 Teite spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nakkefold? lest at man sjekker det for å finne ut om det er noen alvorlige sykdommer? Men ikke helt fått med meg hva det egentlig..

Er 6+0 i dag.. er jeg da ferdig med 6 uker.. slik at jeg er i uke 7 på en måte...? Så når jeg da er 7+0 er jeg ferdig med uke 7.. og inni uke 8?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Første spørsmål kan jeg ikke svare på, er usikker selv.

Når du er 6+0 er du 6 fullgåtte uker, og når du i morgen er 6+1 er du inne i din 7. uke, ja :-)

Skrevet

Nakkefold er vel noe man måler for å få en indikasjon på at babyen kanskje har downs syndrom. Er ikke helt sikker på dette. Men tror også det er slik at det bare er når mor er over en viss alder, at man får målt dette. Fordi det er større risiko da.

Skrevet

Ok:) Takk for svar. Da regner jeg med at en alder av 22 ikke er noe å stresse med.. det har ikke noe å si om hvor gammel far er?

Skrevet

Barn med trisomi 13,18,21 (trisomi 21=downs) har fortykket nakkefold, som det heter. Dette kan måles på ul i uke 11-13. Det er pr i dag kun gravide som er 38 år ved termin som får tilbud om slik undersøkelse, i tillegg til de som tidligere har fått barn med kromosomavvik. Gjentatte MA/SA kan også få dette tilbudet. Grunnen til at dette tilbys gravide som er 38 år og oppover er at risikoen for å få barn med trisomi øker betraktelig med alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...