Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Skulle inn på vekstkontroll nr. 2 for å følge med på veksten ettersom babyen magen skal taes med keisersnitt dersom han blir like stor som storebroren sin (4675g). For 2 uker siden var han 3300g, +20% og lå an til å bli 4,2kg. Vanligvis er det min faste jordmor som tar UL-kontrollene, hun går for å være veldig flink. Ble møtt av en lege som klønet fælt. Babyen hadde snudd seg med ansiktet utover, noe som til hans forsvar gjorde det vanskelig. Etter mye knaing av magen fikk han da tatt noen mål og sier at dette var nok en normalstor baby...!!!!! Så tar han noen mål av magen og kikker over målene og gjentar at denne babyen er normal og er rundt 3,5kg. Lårbeinet målte han ikke i det hele tatt og han brukte ikke estimeringsprogrammet på ultralydmaskinen... Er jo lite sannsynlig at min +20% store baby, med vår familiehistorikk, har lagt på seg kun 100g per uke! Så nå sitter jeg å uten å ha fått den tryggheten jeg hadde håpet jeg skulle få idag! Eneste som kom utav det var at jeg ble lovet igangsettelse til termin. Fikk nåler på nytt og ble strippet, håper inderlig ungen kommer så fort som mulig.
komplett familie Skrevet 31. mars 2009 #2 Skrevet 31. mars 2009 hvorfor ikke høre med din JM som pleier å ta kontrollene om å gjøre det. Si at du føler deg usikker og hva du opplevde på kontrollen.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 31. mars 2009 #3 Skrevet 31. mars 2009 Jeg lurer på hvilket sykehus du tilhører som lover ingangsettelse pga stort barn? Mitt barn ble målt til 4 kg 3 uker før termin, og skulle inn til ny måling i forgårs for å forsikre seg om at de ikke hadde målt feil + at jeg skulle sjekkes ut for sv.sk.diabetes. Det viste seg at jeg ikke har sv.sk.diabetes og derfor mente da legen i forgårs at barnet kan bli så stort som bare det uten at jeg vil få satt i gang fødselen. De ville bare sette i gang dersom det var snakk om diabetes Så nå gjør jeg alt av kjerringråd for å modnes fort og så gå inn i naturlig fødsel snarest mulig... Er det slik at dersom man tidligere har født ett stort barn og ikke ønsker å gjøre det på nytt så hører legen på oss, men hvis vi ikke har den erfaringen å slå i bordet med så overkjører dem oss?
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har ringt føden og fått vite at hun er på jobb på lørdag, så tar kontakt med henne da. Hun kjenner meg best og det vil være greit å høre om det bare er vi som syntes undersøkelsen var elendig....
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 1. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2009 Hei! Ble opptatt med junior utenfor magen som fikk spysjuka! Jeg hører til Kongsvinger sjukehus. Høres rart ut at de bare gir deg beskjed om at barnet er stort og værsegod vent! Er nok dessverre noe rett i det du sier, jeg har forrige fødsel/hastesnitt å fare med. Men at legene hører på meg vet jeg ikke akkurat nå Her er det heller ikke snakk om svangerskapsdiabetes, bare genene som spiller inn. Rasjonelt sett så vet jeg at det å komme i fødsel på naturlig vis er best, og at terskelen for at de griper inn er veldig lav. Men har dessverre satt seg mye angst i meg på bakgrunn av forrige fødsel og bekjentes tragiske opplevelse. Jeg har en forståelsesfull fastjordmor som har stått på for meg. På sjukehuset får jeg akupunktur og stripping for å prøve å få meg i fødsel før "tida". Kanskje du kan få tilbud om det samme? Lykke til!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Jeg hadde en vanskelig fødsel med førstemann pga størrelsen hans og lngsom fremgang.. og er derfor noe engstelig for overtid og stor baby denne gangen også. Går til kontroll hos privat gynekolog, og han vil følge med størrelsen på babyen. Foreløbig (uke 30) ser det ut som babyen vil bli 4 kg.. Han mente de nok ikke ville la meg gå lenge over tiden dersom babyen blir veldig stor. De sier allfall de vil høre på meg når den tid kommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå